Yr som en kamel

Haha som en kamel?
Kom inte på nån mer liknelse.
Yr som en pingvin lät inte lika skoj..
Jag är iaf yr.
Har varit yr i två dagar nu. Konstigt yr.
Kan gå runt å allt snurrar.
Sen sätter jag mig och det släpper...
Men när jag sitter, kollar jag åt olika håll med BARA ögonen lixxom utan att röra huvudet blir jag yr och trillar ihop nästan.
Fattar inte!
Idag har jag ju druckit MASSA!!!!

Men kan knappt sitta upp utan att trilla ihop av yrsel...
Känner mig iaf konstig men kan inte sätta fingret på det.

Allt snurrar fast jag sitter.
Svullen som en gris och har domingar i vissa delar av kroppen.

Less på detta nu.
Blir ju inte bättre att man är hypokondriker och har alla sjukdommar som finns.
Från cancer till ebola.
Har ju fruktansvärd dödsångest iaf.

Haft ont i magen 6 veckor med, men vägrar söka doktor =)
Tar ändå inga prover så ganska onödigt.
Men som det känns nu så får man väl söka på måndag om det inte blir bättre.
Kan inte nån här vara läkare och säga typ:
Ta en treo så blir det bra?
Sen får gärna nån synsk säga att jag kommer leva tills jag är minst 90 så slipper man dödsångest med=)

Innan man fick barn var döden en händelse man inte ägnade så stor tanke åt.
När jag fick min son kom det som ett brev på posten.
Dödsångesten är enorm.
Av smärtan hur ens barn skulle klara sig, vem skulle stoppa om dom? Barnen skulle separeras och dom är varandras allt! Att inte få se dom växa upp, få se dom ta studenter, balen, första turen på moppen, första skoldagen, deras födelsedagar, eller om dom gifter sig, att inte få se sin son stå där stolt eller att få göra ens dotter iordning det sista innan inskridning i kyrkan. Se dom få barn, träffa första pojk/flickvännen. Listan kan göras enormt lång...
Men nätterna är värst!

Man är trött som en gris går och lägger sig, och så kommer tankarna och så ligger man med tårar rinnandes. Går upp och tassar in i alexs rum bara för att smeka hans kind och lukta på han och ge han en puss...
Få ligga och titta på Emelie som sover tryggt och njuta av att hålla om henne.
Då är tankarna som värst.
Man får tryck i bröstet och svårt och andas.

Räcker ju att jag får ont i en tand så är jag döende och har planerat mina avskedsbrev, skrivit födelsedagsbrev och testamenterat mina saker och lånat en miljon på banken och gett barnen en upplevelse att bära, jorden runt med upplevelser.
Platser dom måste se och tivolin dom måste besöka. Platsr som Eurodisney, Eifeltornet, Pyramiderna och Barriärrevet.

Tänk va skönt om man VISSTE att man minst skulle bli 90 år!!!!
Vill ju inte veta om man skall dö imorgon, men veta att man inte behöver ha ångest för att ha för långt gången cancer eller en hjärnblödning...

Kanske dax att slippa tänka nu tror jag =S
Dax för en film som för bort tankarna...
Sleep tight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0