Dagens intervju

Idag var jag på den sista gallringen på min utbildning.
Den var MYCKET tuffare än dom andra, men kändes mycket bättre och man märkte dom gillade mina svar och sätt att tänka.
Började med att få ta kort.
Jätteskoj när det blåser orkan ute och man ser ut att ha misslyckad tupé och en taskig kizz-målning. Eller krigsmålning. Eller tvättbjörn eller nått. Vill ju inte prata illa óm tvättbjörnar och krigsmålningar men ni fattar principen.
Mascara utefter kinderna, håret på sniskan och allmänt tilltuffsad av den rådande stormen.
Tar kort och informeras om att detta är för att dom skall ha ansikten på sista gallringen.
Svarar att det gör inget, det är ju inget skönhetskort...
Får svaret" Jo, kommer man in så är detta kortet med i skolkatalogen!"
Har vuxna människor skolkatalog, tänkte jag och garvade, sen fick jag se kortet..
Garvet upphörde snabbt!
Det stirrade tillbaka en gammal kärring typ, med dubbelhaka och taskig makeup!
Ja, men detta blev väl bra säger han stolt.
Va fan? E han blind eller? Hoho? Hästarna verkade inte vara hemma i det stallet...
Han lär ju inte vara fotograf för varken ljus eller vinklar var rätt. Tror kortet blivit bättre om så Emelie på 19 månader tatt kortet med min mobil.
Men men, kommer den i katalogen får jag väl hoppa av utbildningen =)

Vidare upp två trappor och ser en samling.
Som mormorner ser dom ut.
Jättestela, tråkiga kostymtanter.
Inte ett uns till leende. Trodde dom skulle slåss snart om platserna.
Såg iaf ut så. Som om näsborrarna fladdrade med snor och slemmet hängde runt käftarna på dom. Iallafall nästan...
Vågade inte prata med nån eller se upp utan dom satt sura som fanken och tittade ner, hälsade knappt på dom som ropade deras namn. Herregud vilka stelpellar tänkte jag, tills jag insåg att de är nog en fördel att vara lite stel kanske.
Det inger kanske lite pondus? Mer än en lintott som tror hon e nått =P

Blir uppropad ganska snabbt och får träffa en ny kille idag. Jättetrevlig.
Lätt till skratt och sånt, så han charmade jag säkert, jag menar det gör jag ju med alla =)
Fick tuffa frågor men hade oxå bra vettiga svar och man såg dom gillade mina svar.
Tänkte detta är ju biff. Nu är jag antagen.
Det var jag nog med.
Tills jag gjort testen....

Frågor jag fick var i stil med, var ser du dig om 5 år, varför denna utbildning, vem är du, om nån du känner begår brott vad gör du då, klarar du att plugga med barn ( bara en fråga gällande mina barn) om du känner att du inte klarar en sak, vad gör du då? vem är du i en grupp? ledare eller åhörare? bla bla bla
Fick nog högsta betyg kan jag tänka mig =)
Råkade se mitt förra intervjupapper där jag fått 5 i pott på alla frågor som socialt begåvad, ärlighet, glatt humör, öppen och intressant. Högsta poäng på allt =)

Jag lär inte gå vidare men är Mycket stolt över mig att kommit så här långt. Det trodde jag aldrig.
Sist var det som sagt tester.
Läsförståelse, uthållighet och stress, engelska och problemlösning.
Första pappret var i stil med en röd och en svart bil står på parkeringen och den röda bogserar den svarta som bla bla bla... Sen 10 frågor om texten i stil med, den svarta bilen svänge ut till höger, fortsatte den röda bilen i bilens färdriktning....
Sant, Falskt, ingen information.
Det som var svårt var att man tänker att om en bil kör in i en bil som står parkerad, så visst blir den skadad, men det framgick inte i texten alltså fanns ingen information om den parkerade bilen fick skador.
Jag tror jag tog full pott på den iaf.
Över till uthållighet och stress, vänder pappret....
Sudoku!!!!
Va faaaaaan! Jag skulle ju löst mer på toa! Jag som skojsamt tänkt varje gång jag löser sudoku, jag lixxom leker att jag måste lösa det på nån viss tid annars exploderar en bomb/ en vajjer släpper och jag störtar ner 12465 meter/ det är på fråga om död eller allvar....
Nu sitter jag här och börjar storskratta och får frågande blickar från testledare och den som gör provet samtidigt ( man var två för att bli stressad av den andres resultat, vilket man definitivt blev....)
Har EN liten ruta när han säger att "nu har det gått 15 minuter, lägg ner pennorna"
VAAA? tänker jag, jag har ju fan inte ens vänt på engelska delen eller den andre.
Då säger jag helt sonika bara till tjejjen bredvid "grattis till din plats på utbildningen =)"

Lämnar rummet men ändå så lycklig! Jag kom så här långt! Fan va jag är bra. Nästan lite studenten feeling!
Tjejjen rusar efter och talar om att det var sååå svårt... hon bara kryssade lite hit och dit men hann tre deltest...
(Jag tror att jag har alla rätt på det jag gjort.)
Läsförståelsen och sudoku. Men denna tjejjen skröt om att hon löste minst 15 sudoku om dagen.
Grattis då, var på vippen att säga att det är ju bra att ta med sen i sin jobbansökan som säkerhetschef...
Engelskan hade varit massa ord man skulle strecka under vad dom betydde. Det hade jag nog klarat galant, så på en viss del känner jag att jag skulle lagt ner sudokun och fortsatt när jag körde fast. Då hade jag nog klarat den delen med.
MEN, samtidigt funderar jag på en sak.
Dom testar ju stress och uthållighet.
Han sa innan att INGEN klarar alla deltest på 15 minuter.
Så det KAN ju vara så att dom tycker att jag i lugn och ro gjort del för del och fått rätt svar än att stressa vidare och göra katastrofalt dåliga test.
Nu klarade jag bara 50 % men har nog alla rätt.

Jag är ganska säker på att jag inte kommer in bland alla dom MVG-pluggisarna, men FAN va jag känner mig duktig och stolt!
Jag har gjort mitt bästa och jag söker nästa år igen. Då vet jag ju vad testen består av.
Nu har jag ett helt år på mit att träna sudoku!
Så det så...

Kommentarer
Postat av: Helle

Hahaha, jag har bara råkat på sudoku en eller 2 ggr i mitt liv & då låg & & filade på dom varje kväll, istället för att läsa mig till sömns ^^

2008-06-10 @ 21:30:43
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: linda

Läs mitt senaste inlägg, var med och sprid länken om du vill..

2008-06-11 @ 17:33:32
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: Max

haha, e stolt över dig ändå som kämpar så hårt! :D

Hoppas du lyckas ändå iår, annars klarar du de säkert nästa gång :)

2008-06-12 @ 03:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0