Intervjun avklarad

Såå, då har man varit på första intervjun.
Det gick käpprätt åt helvete =D
Vad kan jag tillföra denna utbildningen?
Hur skall jag klara att kombinera att vara ensamstående med två barn och plugga?
Vem backar upp mig om jag behöver ta VAB?
Varför skall dom välja just mig?
Vad ger denna utbildningen mig för jobb?
Ja, det var bara några av frågorna.

Kändes lixom som jag var såååå malplacerad.
Som dom redan bestämt sig pga att jag hade två barn.
Kändes som jag hade egen blankett med frågor för att jag är mamma.
Undrar verkligen om en som är pappa fått dom frågrorna...
Jaha, Pelle, du har barnen varannan vecka, vem skall ta dom om dom är sjuka?
Jaha, Bertil, Hur skall detta gå? Ha barn varannan vecka och plugga...

Skulle inte tro man sa så =(
Men men.

Nu har jag iaf varit där, jag gjorde mitt bästa och var mig själv, mer kan jag inte göra, men jag kände iaf att jag går inte vidare.
Samtidigt kan jag känna det lite skönt.
Man har inga lov, så barnen skulle få gå på skola och dagis, varje dag i två år ungefär.
Inget jullov, inget sommarlov eller påsklov.
Skoltiderna var från 9.00-17.00.
Då hämtar man dom 17.30, skall handla med två tröttiga skrikiga barn, laga mat, duscha, vara social.
Jippie, kommer säkert få se mina barn 2 timmar per dag.
Vet inte om det är nått jag vill faktiskt.
Langar hellre varor på ica bandet från 8-15.30 och får vara med mina barn, snart är dom ändå stora och vill inte veta av mig =)

Jaja, nu vet ni.
Skall sola lite på balkongen nu när tösen sover innan man skall hämta Alex.
Take care =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0