Knasig dag

Idag är en sån dag man hatar.
Ena sekunden flyter allt så bra, nästa vill man bara lägga sig och dö.
Började att åka till ÖB för att köpa ägg.
17 spänn för 18 stycken och så kan man storhandla på Willys bredvid.
Kommer till kassan och självklart slår expiditen in mina ägg på den som var före mig och kunde inte göra ett återköp.
Sa att det är väl vara att stämpla in mina 17 kronor, ta retur och så ger jag mina 17 kronor till hon som betalade mina ägg.

Nä det gick inte att göra så. Istället blev det meterlånga köer, med irriterat folk.
Så kommer "jouren" för att reda ut och frågar om jag inte har 17 spänn att ge henne...
Svarar irriterat att om jag nu haft det hade vi ju inte stått här.
Då balla hon ur totalt å skällde och skrek.
Gav henne ett finger och tog mina ägg och gick.
Då applåderade dom andra haha...

Till bilen och lämnar äggen.
In på Willys.
Barnen slåss om vem som kör snabbast utan att deras kundkorg välter.
Träffar en gammal klasskompis och Alex ber sig exemplariskt åt... ELLER INTE.
Har absolut inga pengar kvar, men dottern var tvungen att få välling så har fått låna pengar.
Köpte pålägg, och lite annat fynd som 1 kg laxpytt från abba för 15 kronor och 1 kilo köttbullar från scan för 15 kronor.

Kommer till kassan, självklart finns inte täckning på kortet, ber att hon drar det på 100 kronor mindre för jag har ju lånat pengar då. Köpet går igenom och så säger hon surt "det saknas 50 öre!"
Säger att hon sa ju inget om 50 öre...
Nää, jag glömde väl det då, men det saknas det iallafall.
Jaha, men då lämnar jag tillbaka en påse så är det ju 1.50 så får jag 1 krona tillbaka?
Nää, jag har redan slagit in så det går inte...

Bakom står det en man som skakar på huvudet och säger att han betalar den så gärna så.
Jag skäms som en hund och är pionröd i ansiktet.
Lägger tillbaka påsen som jag trodde gick att justera med, och han betalade min påse.
Så nu har willys tjänat en krona.
När jag till råga på allt kommer hem har dom tatt 40 kronor för mycket betalt med så efter detta inlägget skall dom få sig ett jävla samtal.

Iallafall.
Tack du snälla man som hjälpte mig! TACK!!!!

Undertiden jag stått och käbblat med kassören så har Emelie trillat och slagit sig så klart.
Gallskriker och folk tittar som vanligt på den o-organiserade mamman.

Tar 4 kassar med mat, + en välling packe med 30 liter och släpar mot dörren.
Emelie vrålar å kastar sig runt mina ben och jag kan knappt gå.
Alex försöker bära vällingen nästan 50 meter medans jag fått upp Emelie på höften.

En underbar kvinna kommer fram och säger, men herregud! Kom skall jag hjälpa dig!
Men envis som man är är det pinsamt att få  hjälp.
Hon berättar att hon med ser likadan ut, och därför handlar hon numer medans barnen är på dagis.
Tackar ändå för hjälpen och kommer ut ur affären.

På utsidan är jag gråtfärdig som barnen.
Ställer uppgivet ner maten för att ta nya krafter.
6 liter mjölk, 2 liter fil, all mat, välling och 12 liter läsk väger... ( 12 liter för 40 kronor)
Då kommer ytterligare en underbar herre fram och säger, men jösses kvinna!
Jag skall hjälpa dig.
Där var det ord och inga visor. Mannen tog upp ALLA påsar och bar till min bil, medans jag släpade Emelie och välling.
Hade inte så mycket att säga till om
Väl vid bilen talar han om att hans dotter är minst lika envis som mig och att han så gärna bär.
Skämdes även där men vart tårögd av alla underbara snälla människor.

Funderade om detta är kyliga Sverige.
Där man idiotförklaras för att man hälsar på bussen.
Där alla håller distans.
Men nej då. Så många hjälpsamma människor på en dag!
Tror jag fick mer hjälp idag än jag fått under hela mitt liv. Av okända då såklart.

Kommer till garaget och krash så åker alla 18 ägg i backen.
Där fick jag för att vara ekonomisk.
Grät hela vägen hem, som en barnrumpa, men nu är det för mycket.

Ont i hjärtat igen och blodtrycket skenar och jag har magkatarr som är jävlig.
Huvudvärken tar död på mig.

La mig hemma och laddade nya telefonen som jag ÄNTLIGEN fått hämta ut.
Då är alla nya kontakter väck från simkortet och senast jag kopierade över till SIM var väl 2002 så gissa hur många aktuella nummer jag har kvar.
Fick börja med att rensa väck 60 nummer...

Aja, skall väl laga mat idag med.
Fast man inte har lust.
Hoppas ni fått en bättre dag.

Kommentarer
Postat av: Makedonk

Du ska vara glad att du bor där du bor. Här är sannolikheten större att de försökt råna dig, än att de försökt hjälpa dig. Men alla har vi sådana dagar, och det är ju tack vare sådana dagar man lär sig uppskatta de bra dagarna =)



Håll modet uppe!



Kramis

2008-06-17 @ 20:25:00
Postat av: Anariah

>8^((( Oj vilken hemsk dag, kom yill min lilla by och handla så kommer du att tro att du kommit till himlen.

Menar att de är så snåla så att de börjar åp att bråka om att en matkasse kostar pengar.

Blev dock avis på att mycket mat verkar vara billig i stora staden mot vad den är här mitt ute i skogen.

2008-06-17 @ 23:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0