Life´s a bitch and then u marry one

Blaha dag idag med.
Vart lite väl många sånna på sista tiden.
Ännu en natt utan sömn.
Somnade väl till filmen vid 1 på natten, vid 1.30 vaknade jag och kunde inte somna om.
Började bara gråta helt sådär för ingenting.
Grät nästan en timme.
Vid 3 kommer Alex och jag har precis slutat gråta nästan.

Då har han kissat ner sig i sängen för han hann inte på toaletten.
Stackarn.
Han skäms ju som en hund, så förklarade att det inte gjorde nått, duschade han, tog bort sängkläderna och höll om han till han somnade om i min säng. Då var klockan 4.
Vid 4.30 låg jag fortfarande och tittade upp i taket.
Kände mig helt väck av trötthet, men kunde inte sova.
Då började Emelie gny så gjorde en flaska välling som hon fick.
Sen gnydde hon och grät om vartannat fram till 9 då vi gick upp.

Har ju min hälsovecka nu då tänkte jag.
Käkade Al bran flakes till frukost, smakade som torkat papper ung.
Har ändå ingen matlust så det kvittade.
Barnen åt sina älskade havrekuddar med fil.

Telen ringer och det är en dagmamma som säger Emelie fått plats hos henne.
Så kommer posten.
Jag har inte kommit in på min linje jag sökt, bara fått en reservplats.
Ringde och frågade vilken plats, men har plats 6-10 för dom övriga har fått numrerat.
Så chansen att jag kommer in finns inte längre.

Känner både lättnad och sorg.
Sorg att jag inte fick chans att visa mina talanger, samtidigt som en otrolig lättnad att jag slipper aslånga dagar och lämna Emelie eftersom jag planerat att vara hemma året ut.

Men nu sitter man ju här.
Skall man tacka ja till dagmamma OM man blir reserv? Och betala 1000 spänn i månaden OM man får plats?
Det är ju fruktansvärt bortkastade pengar tycker jag.
Och jag VILL ju vara hemma.
Men tackar jag nej och kommer in så har jag inten barnomsorg.

Förra året hade dom inte haft en enda reserv som kommit in, men året innan 13.
Men jag kan väl känna att söker man nu en utbildning, kommer in och går på flera intervjuer, nog fan tackar man ja om man kommer in.
Så jag kommer ringa den 4e för att se hur många som gått som reserver.
Har kön inte ändrats tackar jag nej till reserven.

Vill faktiskt vara hemma året ut.

Sitter här med en sjuk liten dotter som hostar lungorna ur sig.
Så skall man ju åka och handla, men måste ha nytt däck föst.
Vill inte ens äta fiskpinnarna idag, känns inte som man blir mätt, men orka komma på annan mat.

Känner mig som världens slöaste, suraste, ledsnaste människa idag.
Som inte ens är värd ett skit.
Blä.
Vill ju bara skratta och göra roliga saker med barnen, istället sitter man här som ett miffo och vill bara långt långt bort...

Nä, får väl ta tag i dagen.
Den är ju faktiskt snart slut JÄÄÄÄÄÄ!!!!

Take care out there


Kommentarer
Postat av: Helle

Skyndar bara in & lägger en kram här som du kan ta senare kram

2008-06-23 @ 14:25:11
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Christina

Tack, det har jag haft. hoppas du med har haft en fin dag. kram

2008-06-23 @ 19:03:06
URL: http://kicket.blogg.se/
Postat av: Nostalchic

skickar en stor kram till dig



Sådana dagar när allt bara känns svart har vi nog alla. Du frågade om jag kommer från Göteborg, jajamensan. Av en ren slump var jag och en kompis i Angered och kikade på Edels och där hängde klänningen jag letat efter. Eller, jag hade letar efter en snygg inte allt för grällig klänning med blommor och där fanns det för ynka 99 kronor.

Ibland har man tur.



Vad tråkigt det där med utbildningen, själv väntar jag fortfarande på svar.



Ta hand om dig!

2008-06-23 @ 21:10:05
URL: http://beyondsizes.wordpress.com
Postat av: Elenore

Inatt somnade jag 21, sov tills nu, 6.50. Så skönt!

vad gör man åt vakna barn?

2008-06-24 @ 07:02:11
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Elenore

Ang barnomsorg. Tacka ja och ha henne där bara några timmar, (kanske 3?) om dagen, eller 3 dagar i veckan. Du kommer nog uppskatta det även om du är hemma, och hon kommer uppskatta det. Hur kul är det inte att leka med kompisar?

2008-06-24 @ 07:04:46
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Issah

Åh du men är du på reservplats 6-10 kommer du komma in, det lovar jag dig. Så fungerar det iaf på universitetet. Har många vänner som stått som 11 reserv och kommit in så det ska nog inte vara några problem om du verkligen vill :)

2008-06-24 @ 10:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0