Midsommar blaha

Idag är det midsommar.
En av sveriges största fylle helger...
Ungdomarna tror dom är vuxna och super skallen i bitar, och vuxna tror dom är tonåringar och super skallen i bitar...

Började ganska lungt idag.
Tog en skön dusch å la lite makeup.
Skoj när det rinner bort i ösregnet.
Ösregn ja, svensk midsommar ja.
Hade nästan vart besviken utan ösregn =D

Klockan tre stod det att midsommar firandet i Jonsered skulle börja.
Tänkte att man säkert klär stången då.
Var där 14.50.
Vilken jädrans kö.
När man väl fått plats fick man stå 30 minuter till P-automaten...
Då öppnar sig himlen!
Fullkomligt!

Fort som fan på med regnskydd, hittar på två ponchos som dom delade ut förra året under gbg kalaset innan jag går för att lösa p-biljetten.
På med dom och stå i kön då för p-biljett.
Emelie somnade sittandes i vagnen.
Bort mot bilejetten och Alex frös.
Han hittade ett par vantar att ha på sig i bilen.
Herregud midsommar med vantar....

In på området där det är folk tamefan överallt!!!!
Och inne på området dansar dom sista dansen preciiiis när vi skall ställa oss...
Sen kommer det sjörövarbåt farandes.
Massa aktiviteter och vi går runt där inne.
Träffar typ alla jag känner, men när 3000 personer trängs på samma ställe är det kanske inte konstigt.

Går runt med Jennifer och Mattias samt deras två barn Amanda och Alexander.
Ganska lustigt, jag å Jennifer gick i vänta barn grupp tillsammans.
Jag gick 9 månder och kallade magen för Amanda, hon gick 9 månader och kallade magen Alexander.
På återträffen sen när alla fått, gissa om vi skrattade när det blev tvärtom och båda behöll namnen!!!!

Alex fick fiska fiskdamm iaf så han vart glad över bilen han fick.
Man kunde äta grillad karre, med massa sallad, bröd och såser för ynka 35 kronor, eller en jättehamburgare med allt på  för 25 slantar.
Luktade ljuvligt, men köerna var gigantiska.
Frågade Alex om han ville ha, men han sa vi kunde köpa på Mcdondalds istället.
Oki, tänkte jag, samma pris, fast jag iof föredratt grillat på midsommar....
Å det luktade så gott, men tänkte att han kommer ändå bara pilla i maten så bättre köpa där han äter ordentligt.
Nuggets, pommes, bröd å mjölk, tycker inte d är så farligt.

Gick det sista och sen så åkte vi för att handla go färskpotatis på Willys eftersom dom bara tog 0.98 kg.
In på parkeringen, släpar ut två barn och kommer till dörren och dom säger nej vi stänger 17.00
Då var klockan 17.01 vart sååå ledsen.
Tillbaka till bilen.
In med barnen, över till Ica.
Handlar nybakt bröd till frukost, pastej, lite ostbågar och choklad att mysa med.
Ut i bilen och mot McDonalds.
HUR FAN KAN MAN STÄNGA EN MCDONALDS 17.00 PÅ MIDSOMMAR!!!!
Jävla trams. Julafton, då är det öppet till 24, påsk och pingst likaså, men midsommar, då stänger vi 17.00

Alex vart sååå besviken och jag kände bara "va fan kan man vänta sig"
Åker hem, lastar ur bilen och går hem för att laga mat.

Fick bli kycklinghamburgare med massa sallad, pommes och glass till efterrätt.
Sen varsin skål med godis.

Nu återstår väl bara å sen om jag orkar släpa med barnen på fest eller inte.
Massa gamla vänner och sånt.
Vet att några andra gamla vänner har sina barn med sig, men orkar bara inte åka.
Har tappat all lust bara. Den har runnit ur mig.

Känns som jag sabbat hela midsommar för barnen.
Jag minns min med blommor och blader, dans och massa pilkastning och mys med jordgubbar.
Jag missar dansen, lagar inte traditionell äcklig sill, bara potatis som är ätbart, pilkastningen kostade 20 spänn, vilket jag vägrar betala och jordgubbarna var slut i affären.

Känner mig totalt värdo..
Blää...
Ingen bra dag.
Allt förstört.
Hata midsommar!
     

Bra jag tog så mkt kort från midsommar platsen *suck*

Kommentarer
Postat av: Nostalchic

Kan inte låta bli att dra på smilbanden när jag läser ditt inlägg. Det är verkligen SÅ man känner sig när man som förälder inte kan fånga in och skapa en dröm som man själv har om hur midsommar ska vara. När saker o ting på vägen kråglar till sig och någon blir besviken.



Jag är precis likadan, igår haglade det till och med när vi skulle på fest, vi hittade inga fina blommor så dottern som är 2 år kunde få en krans. Jag lyckades inte med att slå in presenten som vi skulle ha med oss på festen. Det blev lite halv B, men sen när jag tänkte efter så var det sånt som var viktigt för mig och egentligen inte för henne eller någon annan. Men jag vill ju så gärna ha söta kort på henne med midsommarkrans. Jaja,, nästa år kanske.





Hoppas att ni fick en mysig midsommarafton i alla fall. Att den blev riktigt rolig!

2008-06-21 @ 08:18:35
URL: http://beyondsizes.wordpress.com
Postat av: Cama

Det var väl en alldeles underbar midsommar - du var med dina barn, du ansträngde dig för deras skull, du var nykter så du hörde och uppmärksammade vad de ville, du slogs inte (inte skrev du något om det i alla fall ;) )och du gjorde ditt bästa utifrån det du kan råda över. Regn, köer och stängningstider hör inte till de sakerna.



:o)

2008-06-21 @ 11:25:31
Postat av: Pally

Hehe. Man kan ju bara le åt eländet. Det är precis så här midsommarn brukar vara ;)



Kram :D

2008-06-21 @ 12:17:05
Postat av: Christian

Jag känner mig stolt & hedrad över att min son bor hos en mamma som försöker oavsett vilka hinder som än dyker upp. Kämpa på hjärtat. Du vet att jag fortfarande älskar dig fastän vi inte lever ihop. Min son kunde inte haft en bättre mor än dig.



Puss på dig hjärtat.

2008-06-22 @ 16:42:44
Postat av: Christian

Ooops glömde säga en sak i mitt förra inlägg:



Du är jättevacker på kortet... (även i verkligheten, men har bara kortet att tillgå just nu)

2008-06-22 @ 16:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0