Piratkopiering

När jag hittar en kjol eller annat plagg som är snyggt så brukar jag ta fram min symaskin och mönsterpapper och sy några par till (jag är attans duktig). Min mamma gjorde precis samma sak. Detta är ju stöld och vi bör ju genast få skaka galler... Jag kan även nämna mina grannar som nyligen har sytt ett par panelgardiner som ser exakt likadana ut som dom säljer på Hemtex t.o.m samma tyg använde dom. Detta är stöld! Skall dom ha gardiner får dom glatt betala fullpris på Hemtex och inte piratkopiera någon stackars designers verk.  
  
Jag skall faktiskt erkänna att många kläder som jag haft under min uppväxt har varit piratkopior som min grovt krimminella mamma har sytt. När jag var liten och ville ha nya byxor så sa min mamma att dom var så dyra och hon kunde sy precis likadana för en bråkdel av priset!!! Gratis är gott, vilken otroligt moraliskt förfall det är i den gamla generationen!  
  
Inför genast förbud mot symaskiner då dessa kan användas för piratkopiering eller åtminstone kräv registrerat innehav och höga skatter. Då mösterpapper är speciellt framtaget för kopiering borde detta genast påföras kassettersättning per kvadratmeter. Pengarna kan sedan delas ut bland våra kläddesigners.  
  
Denna brottsliga verksamhet som pågått i generationer i våra stugor måste stoppas. Den har säkert kostat och kostar miljarder i förlorade intäkter för kläd och möbelindustrin. Hjälp, varför gör inte EU något!!!  
  
Polisen bör genas börja spana utanför sybutiker och även kräva ut uppgifter om vilka som handlar mycket mönsterpapper för att sedan kunna göra husransakan.  
  
Jag hoppas att tippspengar snart delas ut även för detta upphovsbrott så att jag kan anmälla grannarna och mamma. I hennes garderob hänger många piratkopior.  
  
Släng alla våra kära mödrar i fängelse eller ge dom åtminstone ett fett skadestånd!  

Kommentarer
Postat av: Helle

Ha! Inget fel på pirater eller piratkopiering! Om jag haft en symaskin skulle jag piratat kläder mm oxå. är man pirat så är man ;) Nu ska jag & pirat-prinsen segla iväg i mitt gamla piratskepp på drömmarnas vågor en stund.... kram

2008-06-24 @ 12:08:12
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Cheva

Ja oj vad man piratkopierar när man börjar tänka =)

2008-06-24 @ 12:24:41
Postat av: Anariah

Hjälp, varför gör inte EU något!!! = EU gör inget för allt med EU är kasst, värdelöst och fel så det påfunder borde tas bort så att vi kan bli gladare igen!

2008-06-24 @ 20:58:31
Postat av: Lajtis

hur orkar du skriva så möe ;)

2008-06-24 @ 21:47:45
Postat av: Ida

Svar: Åh, kul att höra! :P



Din blogg är inte så dum den heller :)

2008-06-24 @ 23:24:22
URL: http://sundeborn.blogg.se/
Postat av: cammie

SV: tackar :)

2008-06-25 @ 00:34:00
URL: http://silverkiss.blogg.se/
Postat av: Elenore

Designen har Ida gjort, hon hjälper säkert dig med om du vill! www.bjerkansdotter.blogg.se

2008-06-25 @ 05:40:14
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Elenore

Bilderna piratkopierar jag (oops ;)) från typ google

2008-06-25 @ 05:46:55
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Jocke

Ha ha kalas, detta var underfundigt...

2008-06-26 @ 00:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0