Semester =)

Sicken dag.
Har varit i stan och shoppat lite.
Linnen, knickers, örhänge samt lite annat smått å gott, självklart på rea.

Nu på kvällen har jag packat.
JÖSSES!!
När jag är klar kommer jag ha 4 fullproppade IKEA bagar...
Hur länge jag skall vara borta??
*viskar* 5 dagar nästan...
Fredag åker vi ju 12 på förmiddagen och vi kommer fram i morgon vid 11, så 4 fulla dagar kan man säga, fast 5 ändå lixxom.

Men en bag gick till regnkläder, regnstövlar, flecekläder, vanliga skor. Till mig och barnen. Det TAR så mkt plats....
En bag gick åt till 3 uppsättningar sängkläder, 3 badlakan till stranden, 3 badlakan till vanliga duschen och bastun, vanliga handdukar till händerna... Sovkläder och en burk välling, blöjjor, och nappflaskor...
En bag med sånt man måste ha med, som smink =P, mediciner, astmamediciner till Emelie, plåster, salubrin, spel, böcker, nagelfil haha ne men sånt man använder i dagliga livet då...
Sist en bag med kläder, för 3 kläder.
Man kan ju inte ta med bara långbyxor, för då blir d fint så sen shorts, kjol, linnen, tröjjor, långärmat osv.
Fan svårt å planera när man inte vet väder.
Man packar alltså 2 ombyten för fint väder, 2 ombyten fult väder och två mittemellan väder, dvs 6 ombyten x 3 personer.....18 ombyten =D

Herregud!
Tur man inte åker så ofta...

Vi åker iaf några familjer, alla med barn tll en stuga på Orust,  närmare bestämt flatön ( ser hur min inläggsblogg överfylls med flin åt vad ön heter...)
Där skall vi bo och leva tillsammans måndag till fredag.
Äta gott, basta, bada, förhoppningsvis sola och en och annan utflykt.
Mysigt med gemensamma frukostar, lucher och middagar.
Sitta på altanen när barnen sover och prata med vänner om allt mellan himmel och jord.
Basta, klinka på gitarr och låta folk ringa SOS alarm pga hemska yl i sommarvärmen.

Nu skall jag se över allt en sista gång.
vi hörs..


Kommentarer
Postat av: Anonym

gjort om bloggen ser jag... Nice ;O)

2008-06-29 @ 21:46:12
URL: http://undressed.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad härligt med semester! Själv får jag vänta 2 veckor innan det är min tur!

Kram

2008-06-29 @ 22:42:43
URL: http://lii76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0