Denna dagen, ett liv??

Omg säger jag bara om det stämmer!!!
Klockan är tio och det här är dagens eko, eller jag menar dagens redan gjorda saker:

* Gått upp, duschat, klätt på mig och två barn
* Fått sms med frågan om jag kan jobba. VARFÖR gud, VARFÖR finns ingen barnvakt
* Tittat på Surf´s up med ett stycke förkylt litet barn som snorat ner min soffa, och ett annat barn som samtidigt spelar spel. Det bådar dock gott inför framtiden, att en kille kan göra två saker samtidigt =P
* Torkat av vardagsrumsbordet, vardagsrums golvet och min nya soffa, möbler och matta från chokladfläckar av godis som min lilla "söta dotter" så snällt chockladat in efter att ha hittat en chokladpeng från påskägget....
* Städat köket
* Gjort frukost bestående av grova mackor med smör, ost och paprika, varm riktig choklad och en tallrik med Yoghurt.
* Serverat frukosten, med nästan våld tvingat ner en sparkandes 1-åring i sin stol, och fått en sur 5 åring på plats.
* Satt mig vid bordet och konstaterat att jag glömt lägga fram sked, ställt mig upp, hämtat skeden, sagt SITT i stolen sa mamma!!! och hutat med fingret åt ett stycke 1-åring
* Satt mig igen, medan 1åring försökt äta yoghurt, ställt mig upp igen å hämtat papper å sagt, SITT ner i stolen sa mamma! och hutat med fingret åt ett stycke 1-åring igen
* Torkat bordet från yoghurt kladd
* Sagt till ett stycke 5 åring att idag så tittar vi INTE på film under frukosten. Idag skall vi prata å ha mysigt om vad vi skall göra, som att åka till universeum, utflykt till pulkabacken eller lek och bus huset.
* Tittat när en 5-åring rest sig å rusat till vardagsrummet för att höjja ljudet på tvn
* Höjt rösten å sagt "jag sa att vi INTE ser på tv, kom å sätt dig"
* Höjt rösten ännu mer och blängt på varandra och sagt, "kommer du inte nu så tar jag bort ditt påskgodis"
* Tittat på när ett stycke 5-åring demonstrativt och med väldigt arg tillgjord min sakta närmar sig bordet och tänkt "yes, jag vann" i en bråkdels sekund innan:
* Tittat när ett stycke 5 åring lägger upp ett vrålskrik, tar skeden å smäller ner den i sin yoghurt så de stänker över mina tapeter, mitt nya bord, mina nya löpare, mina nya stolar, mina nya stolars fina tygklädsel ( fråga inte hur korkad man är som köper tygklädsel med små barn) min nya fina taklampa, min sons ansikte, min dotters ansikte som börjar skratta å le, mina nya fina kläder, mitt ansikte, mitt nytvättade hår och mina fina nya tvättade kläder.
* I exlomotion ställt mig upp och vrålat IN PÅ DITT RUM NUUUUUUUUUUUUUUUUUUU å våga inte visa dig på ett tag. Inser att NEEEEEEJ, jag vann inte, hur kunde du tro att du skulle gå med segern i din hand
* Tittat på ett hånleende som snabbt förvandlades till ett stamp å vrålskrik till och ett "slå mig inte-skrik" (när fan jag nu ens höjt handen *grrr*  Skulle aldrig komma på tanken faktiskt, även om d nånstans i bakhuvudet kändes väldigt skönt å veta att d är förbjudet å slå barn i Sverige =P)
* Gråtfärdigt skurat av mina tapeter, mitt nya bord, mina nya löpare, mina nya stolar, mina nya stolars fina tygklädsel ( fråga fortfarande inte hur korkad man är som köper tygklädsel med små barn) min nya fina taklampa, min dotters ansikte som med vill banka sked i yoghurt, mina nya fina kläder, mitt nytvättade hår och mina fina nya tvättade kläder. Dratt med handen på kinden för å få väck yoghurten
* Gömt allt godis OCH Nintendo DS för resten av dagen
* Lagt löpare i tvättmaskinen med Vanish på.
* Dukat bort frukosten, utan att ha hunnit äta
* Konstaterat att fläckar på stolsdynor inte går bort...
* Insett att mitt nya bord fått små små flisor av allt avtorkande
* Letat trassel till oljan
* Letat fram sandpapper, å sandpapprat mitt nya bord samt oljat in det ( Glöm inte att olja om de om 2 timmar nu!!)
* Konstaterat att möbelolja svider rätt rejält om man får d i ögat... VÄLDIGT rejält.
* Insett att jag vägrar göra nått roligt idag, får bli shopping på stan =) Det gillar dom INTE
 Förstår inte folk som säger "barn gör inte som man säger utan som man gör!"
Måste genast ringa mamma fråga varför hon hällde ett glas mjölk över huvudet på mig när jag var fem, nu svarar hon får höras sen
*kram*


Kommentarer
Postat av: amanda

oj det var mycket... :P

2008-03-23 @ 10:42:26
URL: http://jamanda.blogg.se
Postat av: knorpan

Imponerande lista så här tidigt på dagen. Själv har jag väl i princip ätit frukost...

2008-03-23 @ 10:44:57
URL: http://knorpans.blogg.se
Postat av: Micke/Galaxy

Visst är det underbart med barn.
Ha en underbar dag.
Kramis vännen

2008-03-23 @ 11:19:18
Postat av: Carina Eriksson

Åh,jisses faster måste komma och få ordning på barnen :) ja d e nog tur att man inte får aga sina barn.....hoppas att din kväll blir bättre,för inte kan den bli värre,jo om d får tag på tuchpennor då...ett gott råd kasta dom nu med en gång :)kramar faster carina

2008-03-23 @ 15:02:45
Postat av: Småbarnsmamman

Jo jo. Jag kan också bli, brukar vara, hes efter en dag med treåringen på sitt "bästa" humör. Går det att vinna? Hur då? Jag brukar INTE lyckas... Sedan hjälper det inte att tålamodet är på upphällningen efter att alla har varit sjuka mer eller mindre från mitten av november... Tär på krafterna om man säger så...

2008-04-04 @ 11:17:43
URL: http://smabarnsbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0