Himmelska droppar

Kära Dag.  Kära Kvälls Kära Nattbo
Kära
Hej blogg
Kväll!
Va fan heter det dagbok för? Visst, man skriver varje dag, men på kvällen juh!
Å kära? herregud =P
Nöjjer mig med ett Kväll, för det är det ju!!!
Lång dag idag....
Vaknade av ett heeeeeeeeeehh mamma!!! Å klapp på kinden.
Den lilla prinsessan ville tydligen gå upp då. Visade sig att en stor stenhård klump behövde komma ut, så vid 7 när den var uttryckt somnade hon om, en kvart före storebrorsan vaknade. Självklart kom ingen morrontidning så man kunde få läsa i lugn å ro heller =P
Yoghurtfrukost skippade vi efter gårdagen.
Tog d bara lungt på morgonen.
Sen åkte vi å hämtade mitt pris!
Himmelska Droppar!
Ja, de var visst d jag föreslagit som namn.
Nu har dom patent på det.
Pratade med kära Annelie på kvällen som frågade "Men sa du inte du ville ha vip kort med typ 20 % för all framtid?"
Varför pratar jag alltid med henne EFTER att jag vart nånstans???
Kan ju fasiken inte gå in imorgon å säga "yo, jag tänkte änna på en sak, så kan jag få rabatt?"
Haha, shit, insåg precis att JAG har en gräns *flinar*
Försökte prova en tröjja på Gina Tricot med.
Funkade galant om man bortser från en sur 5-åring, en busig 1-åring. Stört omöjligt att ena dessa två gudasända barn på ett ställe utan koppel... En ville stå å klättra ur vagnen, en ville sitta i en stol, sen skulle vi alla vara i provrummet och preciiiiiiiiiiiiiiiiiiiis när mamma fått av sig sin tröjja, så rusar vi ut, så får mamma kasta på tröjjan, bakåfram såklart, och rusa efter halvt snubblande över vagnen...
Hängde tillbaka tröjjan, för den hasade upp när man sprang å visade hela magen..
Kanske var tur dom var med, annars upptäcker jag jämt sånt lite försent *flinar*
Kom på det nu!
Varför inte hyra ut dom som nån typ av personal shopper, att folk som inte vill ha med barnen får låna MINA barn å testa å jaga dom istället?
Fan va bra ide!
Eller inte...

Snön har fullkomligt vräkt ner idag. Tog massa fina vårvinterbilder! I slutet av mars. Jösses!
Första dagen med plus då självklart. Men nu e d minus igen å den mesta snön har faktiskt stannat kvar. Har säkert 15 cm. Å de är mer än vi haft de senaste åren.

Så typiskt.
Hela vintern har man längtat till de kalla vintriga dagarna med massa snö, ostmackor å varm oboy.
Snön kommer å jag orkar inte gå ut å åka pulka, än mindre vara hurtig å göra matsäck.
Blir trött bara av att titta ut på alla hurtiga mammor som glatt pulsar genom snön, dragande på stora barn och så står dom och har såååå roligt på toppen av berget medans barnen åker ner för backen glatt!
Vet bara inte vad som är fel!
Förr så älskade jag de, men nu, jag orkar bara inte helt enkelt,,,
Skyller på att det är svårt med en 1åring, att vi inte har mjölk eller nått annat!
Föreslog faktiskt dock igår vi skulle åka men då ville inte storkillen =)
Kände mellan oss, en otrolig lättnad över det faktiskt, men säg inte till nån...
Men imorgon får jag fan ta mig i kragen å åka pulka.
Men nu e d sova som gäller.
Hoppas d öser ner snö nu under natten.
Gärna så man inte får gå ut imorgon HAHA
Natt


p.s Jag tror nån på allum läste min blogg, för kan ni tänka er? Idag på väg till bilen så hängde prinsessans lilla fina nya rosa dyra vante på staketet till gruppboendet. Nån har alltså traskat ända hit från Allum för å hänga min vante! Helt fantastiskt! Eller hur =)

c ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0