punkterade räkor och flygande flickor

Tjolahopsan!
Idag har vi firat Alex pappa som fyllt år!
Alex hade kommit på idéen att dom skulle ha likadana halsband så dom jämt kunde tänka på varandra, så vi handlade det på guldfynd.
Sen kom Crille och så satte dom på sig sina halsband, jättefina!
Iväg till restaurang Piccolo där vi käkade kinamat.
Alex beställde punkterade räkor och apelsinjuice =)
Det är inte friterade prinskorvar som jag sa som barn utan friterade räkor haha

Hemma så satte jag å Alex oss i soffan och myste till den mysiga barnfilmen "Pirret" som handlar om en 5-årig liten flicka som kan flyga.
Faktiskt tyckte tom jag att den var riktigt söt.

Alex frågade mig om jag sett en flygande flicka innan och jag svarade nej, och han svarade han inte heller hade det.
Så frågar Alex Emelie, har du sett en flygande flicka?
Emelie nickar och alex säger du ljuger, var har du sett henne?
Då hoppar Emelie ner från soffan och går till tv:n, pekar på flickan i filmen å säger dääääää.
Så jäkla smart egentligen!
För rätt det har hon ju faktiskt =)
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så smart hon var. Det där hade aldrig jag kommit på. Barn är allt fyndiga ibland ;D

2008-04-05 @ 16:39:59
URL: http://LiisaSamuelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0