Dotter + persiennsnöre = livsfara?

Igår så försökte min dotter hänga sig...
1 1/2 år.
I ett persiennsnöre.
Hon stod på stolen vid balkongdörren och lyckades få ner persiennsnöret jag lindat högst upp då  hon förut trillat med persiennsnöret tunt halsen, så i preventivt syfte hänger det upplindat så barnen inte når.
Hon lyckas ändå få ner snöret och lägger det som ett halsband, tittar ner och tappar balansen.
Ramlar ner på golvet med snöret tunt halsen och jag lyckas fånga henne i fallet...
Hon gallskrek och tog sig för halsen och sa aaaaajjjjeeeeeeeeeee å grät massa.
Imorse när hon vaknade hade hon brännmärken runt hela halsen, 10 cm långa på vardera sida om halsen plus ett lite mindre strax under örat.
Ser förjävligt ut,,,

Vet inte vad jag skall göra med henne, madresserat rum känns lite väl överdrivet, men hon har ju jämt blåtiror, blåmärken och olyckor vart hon än går.
Som när jag sågade sönder stolen.
Vad blir det härnäst?
Vilket är värre än att sågas loss ur stolar, hänga sig så man får brännmärken runt hela halsen? Blåtiror och andra märken?
*Suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0