Dumjävlar till folk

Tänk att det finns så urbota, korkade, patetiska dumma jävla människor i denna världen.
Som i en värld full av krig, orättvisor bryr sig om att ha snyggast näsa, mest putmun och minst hängtuttar.

Jag erkänner till fullo att jag inte är nöjd med min kropp, men i helvete jag skulle sätta kniven i den i onödan.
Pratar så klart om skönhetsoperationer...
Jag har full förståelse att människor genom olyckor vill skönhetsoperera, som brännskador, medfödda fel och gomspalt tex. Kvinnor som fått syra slängt över sig, listan kan göras lång.
Fine, helt ok och jag stöttar dom totalt!
Jag stöttar även kvinnor som fått cancer, tagit väck sina bröst och sätter dit nya.
Fine där med och jag stöttar dessa med.

MEN

Jag har INGEN som helst förståelse för rikemanskvinnor, som sätter barn till världen för att det är fint utåt.
Barnflickor som uppfostrar barnen när mamma är på galafester 6 av 7 dar för sista dagen är det spa.
Kvinnor som talar om för sina barn att dom duger som dom är men sen går och opererar sig.
Eller nja, många säger "Men älskling det gör inget, det kan vi operera bort."

Vad hände med att lära sina barn att de ska vara stolta över sig själva och att de är vackra som de är och inte ska behöva påverkas av utseendekrav och plastikkirurgitänkande innan de ens kommit i puberteten och har sin egen identitet klar för sig. Att man inte behöver operera sig för att vara omtyckt och vacker!

Om ens mamma som är ens idol bara är lycklig med stora tuttar och putläppar till smal platt mage, varför skall jag då vara nöjd som är mammas kopia?

Hur kan då jag vara nöjd? När den vackraste jag vet plastikopererar sig?
Vi läser om 8 åringar med ätstörningar?

Då kommer det värsta jag sett...

Så står att läsa på aftonbladet:  ( http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2274266.ab)  

"Boken som ska vänja småbarn vid plastik-kirurgi

Det kan vara konstigt och skrämmande för barn att mamma opererar sig utan att vara sjuk, och kommer hem från doktorn insvept i bandage.

I USA kommer nu boken som hjälper barnen att förstå varför mammor skönhetsopererar sig. En bilderbok om plastikkirurgi.

Den pedagogiska barnboken har kommit tillbaka.

Åtminstone i USA, där plastikkirurgen Michael Salzhauer nu ger ut "My Beautiful Mommy", en bilderbok som ska hjälpa barn att förstå varför deras mammor skönhetsopererar sig.

Boken riktar sig till barn mellan fyra och sju år, och handlar om en flicka vars mamma ska operera näsan, fettsuga magen och förstora brösten.

Kirurgen som superhjälte

"Min kropp har blivit äldre och får inte plats i mina kläder längre" förklarar mamman för dottern.

Hur hon får bättre plats i kläderna genom att operera näsan och förstora brösten framgår inte.

"Men Dr. Michael ska fixa det och få mig att må bättre", säger mamman.

Dr. Michael är den superhjältesliknande plastikkirurgen som ser till att mamman kommer hem ännu vackrare än förut, till dotterns förtjusning.

Operationer är skrämmande

I tidningen Newsweek berättar en mamma om hur boken hjälpt hennes son att acceptera mammas fettsugning och bröstförstoring, och stolt be gästerna på en stor fest att inspektera mammans snygga navel.

Michael Salzhauer skrev boken sedan han upptäckt att många barn som fick följa med sina mammor till kliniken tyckte att tanken på operationer var skrämmande, och att föräldrarna inte gav sina barn några bra svar på deras frågor.

Små barn är konkreta och tror att man går till doktorn för att man är sjuk, och att det är något fel på mamma när hon måste opereras. Enligt doktor Salzhauer behövs alltså en bok som förklarar att det inte behöver vara så. "

Kan man bli mer förbannad?


Svaret är :

Japp!

Det kan man...
När man läser att vissa tycker att det här är en superbra bok! En viss svensk "kändis" skriver till och med i sin blogg:

" WOW!!!....ILOVE THIS BOOK!

Jag bara ÄLSKAR den här boken.
Jag måste köpa den.

Den hade jag önskat att den fanns när mina barn var små."

Och då frågar jag er; vem tror ni denna svenska "kändis" kan vara!? Hahaha....
Linda Rosing...
Kolla här på va hon skriver: ( http://www.hanky.se/LindaRosing/1386 )

Jag säger då det...
Bara jag som tycker det är skit?


Kommentarer
Postat av: emma

Hej!
hoppas helgen varit bra!

2008-05-05 @ 11:40:43
URL: http://enlitentax.blogg.se
Postat av: carro

åå jag håller verkligen med dey i det första du skrev!!

ha en bra dag
Carro

2008-05-05 @ 11:43:19
URL: http://carrobruden.blogg.se
Postat av: Jossan

Hoppas du får en bra dag :)

2008-05-05 @ 11:47:25
URL: http://joceelyn.blogg.se
Postat av: Caroline

Håller med dig! De som opererar sig kommer aldrig bli nöjda, de kommer hitta mer och mer fel... Att börja tjata om barn angående detta är bara rent vansinne.

2008-05-05 @ 11:53:45
URL: http://carolinevikander.blogg.se
Postat av: Jessi

Håller med, det är helt sjukt!

2008-05-05 @ 12:19:48
URL: http://jessi91.blogg.se
Postat av: Jessi

svar: Tack, det gjorde det :)

Ha en bra dag :)

2008-05-05 @ 12:52:25
URL: http://jessi91.blogg.se
Postat av: Jennie

Jag såg boken för ett tag sen, minns inte om det var på aftonbladet, eller vart det var. Nej det var på alltombarn.se, tycker den är vansinnig. Inte för att jag är nöjd med min sladdermage som jag har fått nu. Men så länge sambon inte störs av det, varför ska jag. Visst jag skulle vilja hissa upp magen från knäna, och brösten från midjan. Men det är ingen prioritet i det här hushållet.

Ha en kanondag
Kram

2008-05-05 @ 14:14:28
URL: http://rovardotter1971.blogg.se
Postat av: Helle

Hahah, min dotter är född precis som jag med utstående stora öron.. Jag opererades som liten (mammas val) & som tonåring (mitt val). Flisan har valt att inte operera sig, trots att hon retats av andra ungar...
Jag har dock lärt henne att inte ta åt sig, hon är fin som hon är & hennes öron gör henne speciell. Vill hon operera sig senare, då får hon det.

Hon vet att man kan ha svackor då man känner sig ful osv, men att man egentligen duger precis som man är, så länge man inte får lida ont pga tex utåtväxande tumörer eller så.

2008-05-05 @ 23:52:38
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: Cheva

Tycker om mina hängisar.... ett beivs på att jag ammat 3 st så jag e stolt över dom
......
Ps kram på dig Ds

2008-05-06 @ 01:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0