Fastsatt

Innan ni skaffar barn.
Införskaffa en BRA såg.
Gärna stolar utan rygg med. Eller åtminstone utan rygg med hålrum...
Så här ser stolen ut innan man skaffar barn


 

Efter man skaffat barn ser dom ut såhär...
 

Införskaffa som sagt en BRA såg, som är vass, och jobbar snabbt! Den bör även vara lätt att hitta...

Varför? Å hur fan har hon pajjat stolen så?
Jopp.
Satt vid datan med min son och visade han hur man spelar på disneyslottet.se...
Stolen står med ryggen mot soffan och Emelie ÄLSKAR att klättra bakifrån och sätta fötterna på den tvärgående ribban och sen klättra över på min rygg.
Ikväll stod hon med sin rygg mot min och tryckte med knät.
Normala barn slutar trycka när det tar stop. Inte Emelie, då puttar man bara hårdare. swoooosch så satt benet fast...
Innanför knät...
Hon började gallskrika, och först trodde jag det berodde på att hon var förbannad.
Men nej då. Eller jooo, hon var förbannad, för att hon satt fast.
Hela benet satt fastkilat och svällde ganska fort.
Ställde mig snabbt upp och försökte dra lite, men benet satt fast! Väldigt fast...
Kände efter och insåg att benet var MNST 1 cm bredare än stolen och drog jag skulle jag dra benet ur led...


Hon gallskrek mer och mer och paniken började väl komma svagt.
Försökte lugna henne och rusade sen till köket där jag ALLTID har nyckar till stolar, iom att man drar åt skruvarna ganska ofta så att det blir mer stabilt, speciellt tripptrapp-stolen.
Men fanns nyckeln som legat där senaste 4 åren?
NÄÄÄÄ.
Inte i verktygslådan heller, eller köksskåpet, eller nån annanstans heller för den delen.
Började tänka många sjuka tankar..
Hur bär jag henne till bilen? Å inte fan kan jag sätta henne i bilstolen, skall jag lägga henne i baksätet eller bagagen? Till sjukhuset alltså...
Eller vänta, kan man ta stolen under armen och rusa till grannen.
JAAA; nu vet jag, jag ringer 112 så kommer dom å sågar loss henne...
2 brandbilar in på lilla gården och HELA kvarteret kommer yfiket in i lägenheten, nä inte det heller.
SKÄRP DIG JESSI, fokusera....
Vänta... sa jag såga loss?
Va fan är sågen?
Rusar in i klädkammaren ( Tack gode gud den är nybyggd och jag vet vart sågen är så den inte låg i botten på ett kaos...)
Kommer springades med sågen varpå Alex börjar störtskrika NEEEEEEEEEJ; SÅGA INTE AV HENNE BENET MAMMA!!!!
Börjar skratta i absurdum, vilket jag jämt gör när jag blir nervös...
Alex bklir skitsur å skriker att det inte är roligt...
Skärper till mig ch börjar såga i utsidan av stolen, ni ser jacket på bilden över....
Emelie skriker fortfarande helt hysteriskt,,,

Tar kort då..
Hur man nu tänker tanken, men hade mobilen bredvid mig och tar upp å öppnar linsskyddet med en hand å tar medans jag sågar nästan. för att föreviga denna, ändå ganska komiska eskapad.
Inser att jag inte kommer komma igenom innan hon får blodstopp.
Tar loss och börjar såga i den inre ribban över hennes ben.
Skit försiktigt men ändå så fort för att inte såga henne.
Lyckas istället såga mitt finger....
Fast kände det inte...

Slutar när det är nån cm kvar för att inte gå på henne.
Börjar såga under benet nu, väldigt försiktigt, men i rasande tempo.
Svetten rinner och paniken kryper smått samtidigt som jag skrattar till, för jag kommer garva länge åt detta....

När det är en bit kvar sliter jag loss sågen och drar loss ribban med all makt. Den flyger loss med ett smätt och Emelie kommer loss.
Omfamnar henne och tröstar henne.
Får säkert krama nästan en minut, sen skall hon prata i tele med pappa.
Så här nöjd ser man ut då
   


Tänkte att NU lär hon sig.
Tog två minuter sen var hon på balkongen klättrandes på dom stolarna istället.
Suck.
Nån som har ett madrasserat rum att hyra ut?
Kommer nog skratta åt detta i några år iaf.
Har era barn gjort nått skoj?
Eller ni själva?
Ha en bra kväl på er =P

Kommentarer
Postat av: Makedonk

HAahhahahah... Jag gjorde samma sak en gång, men då var det pappa som passade mig, så han slet stolsryggen i småbitar..... Sen hade han att göra med limmet, men den blev bra iaf.... Tror tt det är väre för dig - men du kan ju alltid såga till alla stolarna på samma sätt :-)



Kramis

2008-05-26 @ 21:13:27
Postat av: Linda

asg

Stackars barn! Hahaha... eller ska man kanske säga stackars mamma... Hahaha...

Önskar att jag var där så jag fick se.



Stor kram emigranten ;)

2008-05-26 @ 21:36:20
URL: http://lii76.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skitläckert :D Heja Emmelie :) Ta nästa stol också så kan sälja en ny fogsvans till morsan :D

2008-05-26 @ 21:39:50
Postat av: Cheva

Jo min satt fast i en gunnga fösta tanka var brandbilen ambulans som du......men tänk....vad upp och ner och skaka och håll tumen ..men nej.....synd att förstöra gunga ju.....=) men skaka lite till upp och ner och ut kom ungen =) inte konstiog att hon e som hon e mä en sådan mamma =) tur de var morsdag i går om hon läser detta i dag =)

2008-05-26 @ 21:45:10
Postat av: Mikael/Galaxy

mmmm bra sgar och hammare mejslar är alltid bra att ha i närheten när det gäller barn.

Är det inte något som pillas sönder så är det något man fastnar i.

Sen får möbler se ut som dom gör efteråt.

Bara allt slutar bra så.

2008-05-27 @ 04:07:20
Postat av: Anna

Den flickan är mamma upp i dan....

Du beskriver händelsen på ett sätt som får en och skratta. Även fast det säkert var hemskt just när det hände. Dom flesta av oss om har barn känner igen den typen av händelse.

Min minsta son stoppade in handen i vår SPRILLANS NYA videobandspelare. Fram med skuvmejseln och bända sönder videobandspelaren. Men jag var glad över och få loss sonens lilla hand ur den hemska apparaten ....saker kan man ju alltid köpa nya.

Puss och Kram

Bitchen

2008-05-27 @ 13:45:24
Postat av: Mickis

Många är de prövningar vi föräldrar ska genomgå...

Hahahaha

Visst kan man skratta efteråt.. Men det är INTE spec kul när man står mé händerna fulla och paniken sprider sig...



Du löste all på ett kungt, metodiskt och föredömligt sätt!

Kram

2009-01-12 @ 23:04:12
URL: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0