Gåd damit

Har haft hemma spa här på kvällen.
Fick ju en helt underbar korg i mors dag present!
I´m in heaven!
Alex är inne på den linjen när man skall veta allt om allt så vi läser just nu "Så funkar du" ( Har hoppat över blommor och bin då =P ) Dagens kapitell handlade om hur lungorna är uppbyggda. Och andningsorganen.
Har snart en liten doktorand här...
Iaf.
Emelie har ju feber som kommer och går pga sin vaccination hon fick förra veckan.
Det var fan vilket långt utlägg innan mitt spa, men hold on, jag är snart där.... =P
Så tänkte att OM hon somnar i tid DÅ skall jag ha spa.
Alex somnade efter boken vid 20.15 och sen fick Emelie ligga i sin säng och så satt jag bredvid.
Vart tokchockad när ungen somnar!
Tänkte hon vaknar strax, så satte mig i köket och läste lite ur min bok, men efter 10 minuter insåg jag att hon sov så rusade ner i källaren och tog upp mina nytvättade sängkläder.
Kommer snaaaaaaaaaaaart till mitt spa....
Bäddade rent min säng och Alex säng innan han la sig, för nu på sommaren så känns det inte fräscht om man inte tvättar dom en gång i veckan.
Så fort vi kommer från lekplatsen på eftermiddagarna, är det kläderna av, varmt skumbad medans jag gör mat eller kvällsmat och så pyamas, bollibompa, maten och sova.
Idag i rena sängkläder LOVE IT!!!

För er som fortfarande läser kommer mitt spa nu =P
Tänkte att nu när sängen är så ren å go måste jag med vara det,,,

Började noppa ögonbrynen. Tvätta rent ansiktet med Loreals underbara Demaq Expert Wash Gel Cream.
Sen gjorde jag rent ansiktet på djupet med Ideal Balance Cleansing Milk och Ideal Balance Toner.
Alltid andvänt dom och dom är perfekta.
Hoppade i ett skumbad med Klippotekets gröna skumbad. Luktade jättegott.
Tvättade håret med shampoo och balsam, självklart Sunsilks för blonda med massa guldkorn i som skimmrar i håret =)
Gäller att passa på när barnen för en gångs skull sover...=)
Tvålade in mig med duschcremen som fanns med, klippoteket där med =) Matchande skumbadet...
Rakade mig där det behövdes, typ under armar och på benen.
Lyckades spränga Skumgelen så dom skall få sig ett trevligt liten samtal imorgon. Gilette,,,,

Tog fram face scrub med oliv och gnuggade ansiktet rent från torr hud. Sen fick kroppen sig en redig omgång.
Vart som en bebisrumpa.
Tog fram stenen och gjorde fötterna, petade tillbaka nagelbanden och klippte naglarna.
Gamla nagellacket åkte bort innan badet.
Duschade av allt och torkade mig torr.
Testade Allison skin tonic. Underbar,
Man kände hur den jobbade i ansiktet verkligen.
Fick mer strålande hy än jag haft på flera år. Sen om det berodde på att jag körde allt från rengöring, mjölk, vatten, skrubb och denna vete fan =p
Men iaf, shit va huden föryngrades...
Avslutade med coconut lime lip balm. Som balsam...
Kroppen fick bodybutter på hela sig, samma serie som scrub med olivtema.
Kroppen är helt varm, som efter massage nästan. Känns magiskt!

Sitter och njuter nu med nylackade små söta tår och en len kropp som aldrig förr medans ansiktet har mer lyster än man hade som 18åring.
Underbara produkter!
Underbar kväll.
Nu dax för säng!
Nybäddad säng! Yummie...
Adios =)

Kommentarer
Postat av: Shio

SunSilk? Jag får en risbuske av det rävgiftet hehe men gud vad mysigt det hela lät.. =) kan man kasta 4 kattungar i säng och sambon med så jag oxå får lite lyx?

2008-05-29 @ 08:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0