Gympa? En fredag?

Alex är alltid ledig från Förskolan på fredagar.
Idag var det Gymnastik från friskis och svettis för alla som börjar 6årsverkamheten nu i augusti...
Iom han fyller på nyårsafton så kommer han med 2002 års barn och är alltså nästan ett år yngre än vissa elever =P
Just idag, en fredag så är dom där då.
Då upplyste skolan mig om att jag gärna får komma med och gympa med Alex så han får träffa sina skolkompisar och fröknar osv.

Tänkte att det är la inga problem.
Tills imorse.
När jag kommer dit upplyser dom mig, lite sent, att JAG skall vara med.
Detta är alltså gympa för barn 6-8 år....
Seriöst!
Tänkte det är väl lite trams då.
Nä för fan.
På med "if only u" och andra slager kraftiga låtar å svettas järnet!
Blev ju inte direkt bättre av att det är 28 grader ute. 9 på morgonen.
Barnen såg inte ens tagna ut!
Jag såg ut att behöva ambulanstransport därifrån.
Nu pratar vi friskis och svettis!

Aldrig mer på en fredag...
Eller annan dag heller känns det som.
Alex däremot sken som en sol och frågade om vi inte kunde gympa varje dag....
Skulle inte tro det lilla vän.
Inte ens familjegympingarna vid kåsjön.
Eller vänta, skulle inte det vara mysigt, jag och barnen svettandes vid kåsjön, gympandes en kväll.
Hmm får kolla upp det.
Så vida det inte ligger på en fredag =D



Kommentarer
Postat av: Helle

Haha, din stackare :) påminner om när jag skulle lära Flisan & henens kompisar för några år sen att hoppa hopprep som jag gjorde som ung... 4 hopp senare & jag var mer eller mindre död & grymt, besviken på min kondis samt skämdes som en hund...

2008-05-30 @ 11:11:37
URL: http://heahog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0