jävla shorts...

Idag har vi haft en underbar dag i solen.
Från 11-17 låg vi och stekte på Vattenpalatset i Lerum.
Hade perfekta biljetter så det kostade *Oj, Emelie tog preciiis på sig tights själv, rätt håll å allt...* bara för barnen att gå in...
Men svindyrt ändå. 90 för vuxna, 45 för 0-2 år samt 55 för 3-6 år....
Vi solade oss röda som kräftor, nja, JAG gjorde det, alla andra vart gyllenbrunt fina...
Vi badade, åkte rutchkanor, djupdök och hade allmänt skoj.
Alex var kanske uppe ur vattnet sammanlagt 30 minuter.

När vi skall gå hem skall jag hålla handduken så att Alex får av sig sina badbyxor.
Innan har han jämt haft sånna mjuka boxer i typ lycra, som är mjuka och sköna...
Nu ville han ha sånna som "stora" pojkar har...
Ni vet sånna där vanliga med nät innuti, långa shorts typ...
Köpte ett par spiderman badshorts i ullared och jag VET att Kappahl säljer PRECIS likadana.
Dom har funkat dom 2 gånger han haft dom.
Men nu när han skall ta av dom lägger han upp ett tjut å skriker aaaaaj.
Jag tittar ner och ser att förhuden har fastnat i nätet lixxom.
Nästan 1 cm har smugit ut genom ett sånt där pyttelitet hål.
När han åkt har det väl dratts åt av farten i kanorna eller nått å så har det åkt in mer å mer...
Men iom att småkillar jämt går å klämmer å håller som dom är kissenödiga tänkte jag inte mer på det...
Men nu då, fi fan va det satt.

Tar in han till badvakterna och två tjejjer bara tittar och vete fan va dom skall göra, jag försökte klippa men det funkade inte...
Då säger den ena tjejjen att dom skall hämta en badvakt som heter Kay, (uttalas kej) som jobbar som ambulansförare och brandman.
Han kommer in och fattar det som att ena kanten på förhuden sitter, så han säger att dom skall spruta in vatten mellan för att få ett tryck så den lossar utan att man skall behöva dra och ha sig.

In i sköljrummet, men icke sa nicke, han tittar å säger, jävlar vad det sitter fast,,,
Omtänksamt nog hade han lagt en filt om Alex så att ingen skulle se.
Bär in han i deras rum å lägger han på britsen när stora tårar trillar och han kvider att det gör ont.
Han är så modig denna lille kille, skriker inte, slåss inte, sparkar inte, ligger bara helt still å gråter stilla tårar,,,

Kay börjar klippa hål i innerfodret och klipper som en cirkel runt snoppen så att inte själva byxorna skall dra och göra ont.
Sen bedövar han med xylocain men kan bara vänta nån sekund så det börjar knappt verka, men vi måste få loss han.
Vet inte riktigt vart jag skall titta...

Nu sitter det som en 5-krona runt snoppen på han.
Försiktigt, försiktigt så försöker han komma åt att klippa, men det är sån jäkla stark tråd i innebyxan.
Stort som en ärta har det svullnat, hela toppen på snoppen är illröd och gul...
Efter många försök och många tysta tårar och kvidande aj, det gör oooont mamma, så får Kay loss han.
Nästan 35 minuter senare alltså, hur länge han suttit fast vet jag inte.
Får med tygbiten i en påse och han säger vi gärna kan lämna han som referens om det behövs, för sånt får inte hända...

Imorgon tänker jag ringa Kappahl som jag VET säljer samma byxa och tala om vad som hänt, Ullared kommer få sig ett jäkla otrevligt samtal på måndag.
Kontaktade Aftonbladet med och berättade vad som hänt så att andra mammor och pappor kan varnas vad som kan hända.
Sånt FÅR inte hända.
Hade det inte jobbat en ambulanskille där hade vi garanterat fått åka en till sjukhus och säkert söva han eftersom att skadorna efter den tiden varit större...
Nu kom han undan med smärta, sår och svullnaden.
Fick sterila kompresser och bedövningssalva men nu på kvällen har svullnaden lagt sig, men fasiken va han skriker när han kissar...
E så arg att jag kokar!

Hade jag VETAT att detta kunde hända hade jag ALDRIG tillåtit han ha sånna brallor.
Aldrig hört detta hända heller...
Kanske har småpojkar för små då eller nått, men inte är den liten heller....
När vi skulle gå så vänder jag mig om å ser att badvakten kollar i sina shorts.
På utsidan sen säger han, "jag har fan likadana inneshorts, skall köpa nya" å så skrattar han.
Men nu jävlar skall tillverkarna få veta att dom lever.
Dom har väckt en björnhona, en farlig sådan

Kommentarer
Postat av: Jennie

Lucas fick såna badbyxor i födelsedagspresent, känns som att han kommer ha ett par kalsonger under dom efter att jag har läst vad som hände Alex.

Krama om honom, han var ju jätteduktig som inte skrek och sparkade när killen hjälpte honom.

2008-06-01 @ 01:00:35
URL: http://rovardotter1971.blogg.se/
Postat av: Helle

Fy tusan vad läskigt! Men vad han var modig ändå, din grabb. Jag köpte sån där blöjbyxa eftersom många badhus inte godtar vanliga badbyxor på småbarn.. MEn han ska få ett par tuffa vanliga sen nu i sommar :) Jag vet ju när han brukar bajsa & så jag ser ju på honom när han gör det, så börjar han bajsa ute i sjön/havet så får man ju ta upp honom & låta honom göra färdigt på sanden ^^



Dessvärre finns blöjbyxorna (inte blöjor alltså)bara upp till 74/80, hade velat ha 86 :( Men men...

2008-06-01 @ 17:45:30
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: elenore

usch stackars killen. Men vilken modig en.

2008-06-02 @ 06:40:42
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Helle

Hehe, min son har så feta lår, så byxorna nästan stryper dom :/ Men det lär inte vara så stor risk att bajset rinner ut snabbt iaf S

2008-06-02 @ 12:42:28
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Helle

Hur har det gått förresten? Vad hade Kappahl & Ullared att säga?

2008-06-02 @ 12:45:15
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: elenore

Ja det tror jag med. Å säger som Helle, vad svarade dom?

2008-06-02 @ 14:05:34
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Car

Såg att det var ett gammalt inlägg men... Skrattade högt! Samma sak hände min 6åring idag. Vilken panik man får. Lyckligtvis kom han också ur badbyxorna ( från Zaras), såå svårt att förstå att det kan hända. Tack för att du delade med dig:) skönt att se att det inte var ett nytt fenomen.

2015-07-12 @ 01:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0