Pissdag!

Usch, idag är en jobbig dag...
Ni vet en sån dag man inte vill lämna sängen.
Började läsa aftonbladet, inget glatt där.
Jordbävningar.
Mådde illa och började nästan gråta när jag läste om Max och Saga, dom två barnen som blev mördade.
"Max höll sina händer över Saga för att skydda henne"
Fick syner och nästan inre panik, när man kan sätta sig in hur det vart om man själv upplevde det.
Att mista sina barn, för en annan människas svartsjuka och hat, Mår illa, svårt å andas nästan.
Läser vidare på aftonbladet att man funderar på att dubbla bensinpriset till 27 kronor litern och om man är redo att offra det för miljön?
Va fan kan inte bara bussar bli gratis för då? Snacka om att folk valt bussar!!!
Men jag har fan inte råd att betala skatten, försäkring, bensin och sen betala 60 spänn tur å retur till stan.
Jag kan inte storhandla med två små barn, en vagn och buss.
Hur fan skall jag få med allt?
Fick Klump i magen och kollade in Citygross om dom hade bra erbjudande på mat.
Fy fan va dyr maten är nu!
Man märker STOR skillnad sen i höstas.
Loggade in på Yatzy, förlorade 40 poäng och fick liiiiten krona, en droppe i havet, men en redan deppig dag så vart det bara blääää.

Vill bara dra täcket över huvudet.
Va fan är det för värld jag satt mina barn till???
Älskar dom överallt annat!
Men känner bara sorg för dom just nu.
Visst dom är ute och leker i sanden, fått var hemma mycket med sin mamma, dom har hela, rena kläder, mätta magar och tryggt hem att bo i.
Men med hotande klimatförstöringar, isarna smälter, djuren dör ut, vi hotas av översvämningar i ett, jordbävningar, tsunamis, man läser dagligen om våldtäkter, gängslagsmål, våld med dödlig utgång, inte ens en jävla match kan folk se utan att banka skiten ur dom som inte har samma åsikt. Vart fan e vi på väg?

Dyra matpriser, dyra färdsätt, dyra föräskringar, dyra tvång på a-kassan kanske?
Dom rika får det markant bättre.
Vi som prioriterar familj, att jobba med människor, att vårda varandra och att tid är mer värdefullt än att maxa max på jobbet, vi får det markant sämre.
Pensionärer vill inte leva, utan hoppa från ättestupan när dom inte får dela sina sista dagar mätta och belåtna med sin kärlek dom delat livet med. Dom har inte råd med maten, får inte hjälp i hemtjänsten på mänskliga tider. Inga plats på hemmen. Man skickar hem livrädda gamla människor som gråter för man inte har plats. Dom gråter sig till döds hemma.
Gräddfiler för rika inom vården?
Sen när slutade människor att vara lika mycket värda? Iof har det aldrig varit så. Från slavarnas tid, till dagens tid.

När förtjänar rika bättre vård?
När förtjänar en fattig mamma att inte få se sina barn växa upp för att rika får bättre och snabbare vård?
När förtjänar ett barn att bli utsatt för övergrepp?
När förtjänar folk att bli våldtagna?
När förtjänar små barn svälta till döds i sin mors armar på en slätt i afrika?
När förtjänar folk att förlora sina barn i Kinas jordbävningar och på grund av ett-barnspolitiken inte få skaffa mera?
När förtjänar en kvinna att man utför en tvångsabort i 9e månaden i Kina för att man inte är gift?
När förtjänar små barn att mista livet för vuxna jävla idioter?

Jag är sååå besviken på livet, jag är så besviken på vuxna som sviker, och jag är sååå besviken på att jämt dom som redan har det dåligt får det sämre. Så jävla trött på människors nonchalans i stil med "har jag det bra så skiter jag i resten"

Vi har ett arv att lämna efter oss. Till våra barn. Och deras barn.
En värld som skall gå att leva i.
I den världen vill jag inte se små barn fastbunda i rep hängandes på Angelina Jolies axel, jag vill se barnet fritt!
Inget emot brangelina som skänker 30 miljoner till världen, som skänker bort 1/3 del av allt dom tjänar.
Klaga inte att det är för litet för vi skulle ALDRIG själva skänka bort 1/3 del av vår inkomst.
Hon är smart den kvinnan. Och mannen. All heder dit.
I den världen vill jag att alla får samma vård, oavsett vart man bor, när vi har sjukvård till alla, inte som i USA att man låter barnet dö framför ens näsa för dom inte har "rätt" försäkring, som man ser i den tragiska Michael Moore filmen "Sicko"
I den världen vill jag att vi slipper hemska sjukdommar som tar föräldrar från sina barn. Att man lider till döds.
I den världen vill jag att inte ett enda barn utsätts för minst alilla övergrepp.. Inte bli sålda till rika äckel, inte bli slavar eller säljas som sexobjekt.
I den världen vill jag inte att en enda människa våldtas.
I den världen vill jag att alla får äta sig mätta. Ingen dör av svält medan andra slänger ton med mat.
I den världen vill jag att man inte att ett enda barn dödas, inte en enda barnsoldat får finnas!
I den världen vill jag inte att ett enda barn förlorar livet av vuxna mördare, barnmobbare eller sjukdommar.
I den världen vill jag leva. Den världen finns inte. Kommer aldrig finnas.
Man behöver inte finna sig i det. Man kan bara hata det, Mer val har man inte...
Inte mer än att lära sina barn sunda leverne. Att älska sig själva, sina vänner och livet.
Att alla är lika mycket värda.
Och det är ju jävla lätt i Sverige när vi nu skall prioritera rika på sjukhus.
Jävla bull
Ett långfinger åt er jävla politiker, som HAR makten att förändra, men bara försämrar.
FUCK U


                 /´¯/)                               (\¯`\
               /¯..//     ´¯`·.           .·´¯`    \\ .¯\
             /....//       '·.    ·`·.   .·´?   .·'      \\ ...\                 
/´¯`/''   ''/´¯¯`·¸     `:--·´   `·--:´    ¸·´¯¯`\''   ''\´¯`\
 /''/    /    /    /¨  /¯\   `·.  ' ' .·´    /¯\  ¨\   \    \    \''\


Kommentarer
Postat av: Mikael/Galaxy

Tror att någon har en riktig depaprdag idag.
Då förgyller vi dagen med ett par kramar.
Den finns alltid en bättre dag att få

2008-05-16 @ 10:38:28
Postat av: linda

I och med det här inlägget blev du en av mina favoritbloggare. Världen är sjuk.. men det finns en mening med allt. Det måste det finnas...

2008-05-17 @ 15:44:46
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: Cheva

Livet e inte lätt men ack vad skönt de e att leva fast de gör ont. De e dom små sakerna som gör de värt att leva. Som typ mamma du e bäst eller jag älskar dig
(hon som säger de e 22 och mitt barn) Kramar till alla =)

2008-05-18 @ 23:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0