Områdets busungar!!

Har ju inte sovit inatt och nu vaknade jag i soffan efter att ha sovit gott^^
Skall förflytta mig in i sängen...

Måste bara berätta om mina härliga barn.
Vi hade städdag i vår förening idag.
När jag och kidsen skrapat löv i nån timme tog jag Emelie i handen för att gå hem och ta på en overall istället för att bara ha vinterjacka.
Tänkte att hennes byxor var blöta och i en overall kunde hon leka ordentligt.
Sagt och gjort och dom leker på som bara den.

Så skall vi grilla.
Jag käkar 3 korvar och barnen 2 var...
Haha, bara där gick föreningen back ekonomiskt jämfört med att låta mig slippa städa =)
Så skall jag hjälpa styrelsesekreteraren att lägga korv i bröd och så står man där och småppratar och skrattar och lär känna grannarna.

En granne har en något vild pojk och så säger jag i en ganska stor klunga att mina barn med är skitvilda och vi har egen ingång på barnakuten.
Dom flesta skrattar, några blir skitsura och påstår att man inte säger så om sina barn.
Dom flesta säger att det kan man inte tro så lugna och fina som dom är.
Tro fan det, när dom är mätta och har varsin godispåse i handen dom fått av föreningen.

Står mer eller mindre och pustar ut där vid grillen att barnen sköter sig så exemplariskt när man märker att hela föreningen börjar samla upp sig och börjar titta och peka och skratta så sött...
Blir glad av stämningen och bestämmer mig för att haka in på deras skratt och tittar upp.....

Vad ser man?
Två barn, yepp so far so good...
Emelie har tagit av sig mössan och övar BRÖSTSIMM, RYGGSIMM och HUNDSIMM i en stor jävla vattenpöl som är 5 cm djup och säger 4 meter bred.
Liggandes på mage, sörplande och sputandes ur munnen som en jävla val har hon samtidigt tekniken att först doppa sin mössa i vattnet för att senare svinga den som ett lasso så att räckvidden på vattnet som åker ut flyger några meter...
I pölen finns även storbror i en snygg discodans som även skyfflar vatten på lillasyster som tjuter av glädje....
Som givetvis skvätter tillbaka...

Tappar först talförmågan och hakan förflyttar sig i brösthöjd, dvs knähöjd och innan jag återfår fattningen så stirrar jag bara och i slomotion ser jag alla gamla tanter skratta förnöjt....

Å DOM JÄVLARNA ÄR ARGA FÖR ATT JAG SÄGER DOM ÄR VILDA? GOTTCHA BITCHES!!!!
Tappar brödet och halvrusar förbi folksamlingen och ryter UPP UR VATTNET!
Emelie fattar inte när mamma är arg utan skvätter ner mamma med...
Vattnet rinner över hennes huvud och hon är pisseblöt...
I sina nya vinterskor. Dom är INTE vattentäta har vi nu märkt...
Kramar ur mössan som inte ha en torr fläck och som vrids ur som en disktrasa.

Tror ju inte dom är så dumma att dom gör om det, så jag vänder för att meddela föreningen att jag får gå hem, då gör dom om det!!!!
Tog ett skitskönt kort när Emelie svingar mössan som lasso och det rinner vatten från huvudet, men iom min datakabel är sönder får jag inte in kortet...
Skall lösa detta under morgondagen.
Rusar tillbaka och tar barnen i varsitt bestämt handtag och går hem.

Jag skojjar inte....
I svalen ( trappuppgången) tar jag av stövlarna och vänder dom upp och ner varpå det rinner ut en sjö med vatten.
Hon var pisseblöt ända in på skinnet...
Overall och allt tom blöjjan rann det vatten av....
Jätteskoj!
Verkligen!
Nu blir man inte ihågkommen som tjejjen som delade ut korv på städdagen utan den där mamman som skall bli säkerhetschef vars barn badade i vattenpölar och hade konstsim som egen personlig gren i "områdets vildaste barn!"

Feels great!
OOO ja!

 



Kommentarer
Postat av: Makedonk

HAHAHAHAH

Undrar var barnen får alla idéer ifrån? Kan mamma ha varit lika vild när hon var liten?



Kramis och sov gott =)

2008-10-25 @ 23:09:14
Postat av: Emil

hehe fan bor vi på samma förening lr =)

2008-10-26 @ 02:20:09
URL: http://www.metrobloggen.se/inteblackjaglr
Postat av: Nea.

Sexiga brandmän* ;)

2008-10-26 @ 02:30:52
URL: http://neapeahh.blogg.se/
Postat av: Fenixmona

Godmorgon i stugan denna söndag! Rart med barn...hehehe...kramiz!

Postat av: Ann

God morgon!

2008-10-26 @ 06:56:18
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Neggotube

hehe, låter som om ni hade en heldag :) vattenpölar är kul ;)

2008-10-26 @ 07:04:41
URL: http://www.metrobloggen.se/neggotube
Postat av: Jonas

SVAR: Då missar "dom andra jävlarna" det... rätt åt dom! ;)



Ha det underbart!



KRAM!

2008-10-26 @ 07:18:52
URL: http://jomari.se
Postat av: Marie

Åh... det där ha jag också varit med om... Det var dock i augusti -97 (tror jag) och vi höll på att flytta in i en ny lägenhet. ute på gården fanns det gungor... och det är ju oftast rätt så djup bortskrapat med sand under gungor... EFter ett skyfall så var Isabell och några andra barn ute och lekte medan vi bar grejer... När jag kommer ner på gården så ligger allihopa i en pöl under en av gungorna... suck

2008-10-26 @ 09:26:36
URL: http://jomari.se
Postat av: Stefan

Dom är ju underbara dina barn!

Påminner en hel del om våran lillvilde. Han kan man inte släppa ur sikte en sekund utan att det händer nåt. :-D

2008-10-26 @ 09:29:56
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: vivan

Ha,ha,ha...vilka sköna ungar...så hade jag gjort med om jag fått chansen...visa folket att det mor säger är rätt...vi är vildbassar...ungarna hade kul..och du får skriva in i den blå boken ..och berätta för dem när de blir äldre...kramiz:)

2008-10-26 @ 09:38:41
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Majsan47

Men oj oj oj, jag ser verkligen allt framför mig. Du är duktig att skriva om det. Skrattar gott, men kan tänka mig att just i ÖGONBLICKET var det nog inte så roligt. Härliga barn har du. Kram kram

2008-10-26 @ 09:43:10
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: Fru Pusselbit

Haha, vilka snälla, lugna och rara barn du har! De verkar vara likadana som mina var i den åldern... ;D



Sonen har alltid varit rätt så lugn, men min vilda dotter har dragit med honom på både det ena och det andra... ;)

2008-10-26 @ 11:08:11
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Kattis

Hallå tjejen!

Men dom hade kul iaf. ALLA!

Kanske du var den som hade minst kul, hihi.

Hoppas du får en skön och torr kväll.

Kram

2008-10-26 @ 17:01:51
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha knipar efter andan

Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha håller på och dör

HahahahahahahahahahahahahahahahahahaHahahahahahahahahahahahahahahahahahaHahahahahahahahahahahahahahahahahaha

2008-10-26 @ 20:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0