Varför jag älskar House...

Allas vår House är en outsinlig källa av snärtiga citat. Här bjuder jag på några av de bästa från andra säsongen.

House: "Du vet hur man säger att man inte kan leva utan kärlek. Syre är faktiskt ännu viktigare."


Foreman:
"Hennes syrenivå är normal."
House: "Den avviker med en procentenhet."
Foreman: "Det ligger inom gränserna. Det är normalt."
House: "Om hennes DNA avvek med en procentenhet skulle hon vara en delfin."


House:
"Är det fortfarande olagligt att utföra en obduktion på en levande människa?"


Chase:
"Om hon aldrig har kysst en pojke är det troligt att hon aldrig har haft sex."
House: "Säg det till alla horor som vägrar kyssa mig på munnen."


House:
"Jag kan vara en skitstövel mot folk jag inte har legat med. Så bra är jag faktiskt."


House:
"Folk som känner mig ser mig som ett arsle och behandlar mig som ett arsle. Folk som inte känner mig ser mig som en krympling och behandlar mig som en krympling. Vilken självisk skitstövel skulle inte dra fördel av det?"


House:
"Ge mig en anledning att slippa det här så talar jag om vem som startade ryktet att du är transsexuell."
Cuddy: "Det finns inget sånt rykte."
House: "Det kommer det att göra om du inte räddar mig från den här middagen."


Wilson:
"Vet du att din telefon är död? Laddar du aldrig batterierna?"
House: "Går de att ladda? Jag brukar bara köpa nya telefoner."


House:
"Döende människor ljuger också. De önskar att de hade arbetat mindre, varit trevligare, öppnat ett hem för föräldralösa katter. Om du verkligen vill göra något så gör du det, du sparar det inte för bevingade ord."


Cameron:
"Hur skulle du beskriva mina ledaregenskaper?"
House: "Obefintliga. I övrigt utmärkta."


Foreman:
"Vad förväntar du dig att jag ska göra? Säga upp mig? Gråta?"
House: "Jag förväntar mig faktiskt att du ska uppföra dig som det du är - min anställde, min underordnade...min slyna."


Cameron:
"Kan smärtlindrande medel framkalla orgasmer?"
House: "Om det vore så väl."


House:
"Hon är supermodell, hon är på tidningsomslag. Hon framställs som ett sexuellt ideal. Enligt lagen får vi inte röra henne förrän om tre år. Vad sägs om det hyckleriet?"


Wilson:
"Hur kom du hit?"
House: "Genom osmos."


Kommentarer
Postat av: Silverstolpe

Den är bra, och likaså när han spelar den där bortskämde slyngeln i Jeeves & Wooster... :D

2008-10-10 @ 17:52:55
URL: http://www.metrobloggen.se/silverstolpe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0