Alex skola idag

Idag haltade Alex hela vägen till skolan för hans smärta är ju på väg tillbaka...
När jag hämtade han sa lärarna att han klagat på värk i benet hela dagen och varit trött.
Men tack gode gud hade han inte blivit retad idag...
Dom tog kort och han hade på sig fina kläder han valt själv.
Han "kom inte ihåg" vilka han lekt med men det verkade bättre...

Talade om att "jävlar!" om dom är dumma igen och han gick med stora mod iaf till skolan.

På eftermiddagen kom Crille och hälade på med sin nya lilla vovve och ALex blev ganska poppis med vovven på skolgården.
Kändes skönt för han.
När vi lämnade skolan sa han "mamma, det känns skönt i magen när folk säger hej till mig och ses imorgon"
Fick nästan tårar i ögonen.

Men det verkade som det varit bättre idag iaf med vänner och han verkade leka när jag hämtade han.
Pratar med underbara Linda på msn, fan va jag saknar henne!
Hon fann kärleken in sthlm å drog dit, men jag saknar dig sååå mkt!
SÅ här sa hon iaf:

Linda... "http://lii76.blogg.se" säger

Du måste kunna kräva att dom sätter ut extra rastvakter som kan punktmarkera barnen på gården, för att se VEM leder mobbingen... Jag menar ta den jävla ungen och sätt på Brudberget med oss som fröknar, dom hade inte ens vågat andas utan att be om lov!!!

Såååå sant! Så sant.
Vi var stränga som fan, men det fanns inte mobbing iaf. Och vi gjorde ju rätt, eftersom att barnen älskade oss, trots skäll och att vi körde vår gestapostil  =)
Tack för alla underbara kommentarer, värmer att ni lägger små ord som stöttar oss!!!!
Kram till er alla


Kommentarer
Postat av: Elle

Jag blir också ledsen för Alex, inte ska han ens behöva känna/tänka så, det ska vara så. "Skönt i magen".. pluttisen.

2008-09-10 @ 06:51:45
URL: http://norpan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0