Är du vuxen?

Räkna dina vuxenpoäng:


After eight 1p       
Bridgeblandning, mozartkulor och twistpåse går heller inte att tolka annat än som vuxengodis. Börjar bra, ett poäng....


Allsång på Skansen 2p      
Live räcker det med en gång, på TV minst två gånger.     NEJ

Barn 2p

Två poäng oavsett hur många barn man har. Gravida får poäng om magen syns. "Styvbarn" räknas om de bor hos dig. 1 poäng...   (3sammanlagt....)


Bil 1p, kombi 2p

Har sambon bil får du också poäng. Förekommer det fler bilar i hushållet räknas ett poäng per fordon. Motorcykel räknas också, moped borde du dra av minst en poäng för. Familjebuss räknas som kombi.  2 Poäng... (5)


Bingolotto 1p

Om du spelat mer än en gång får du poäng. FAN! Jag har fått lotter av mamma, men ALDRIG köpt!!! 1 p... (6)


Bor hos föräldrar -2p

Avdrag även om du bor hemma tillfälligt tex för att du renoverar din egen lägenhet.   Visste jag skulle bott hemma =(


Buggkurs 1p

All slags styrdans räknas.  HALLÅ??? JAG VAR TOLV!!! FUSKTEST!!!  1 p....(7)

Celluliter 1p

Har du anti-cellulitkräm i badrumsskåpet räknas det
också. Jaja, får la va gla´ man inte fick en poäng per grop... 1 p (8)


Diskmaskin 1p

Har du städhjälp men ingen diskmaskin får du räkna det. Jag fick en i inflyttningspresent.. 1 p, (9)


Dubbelsäng 2p

Bredare än 120 cm. Smalare säng räknas inte även om ni sover två i den. YES, barnen sover i den + alla mina ego =P Fick man inte minus poäng för det =(


Friskis och svettis 1p

Styrketräning, spinning och aerobics på annat ställe räknas inte. PUH!!!! Tur man inte går där då...


Förlovad 1p

Räknas även om man gift sig efteråt eller brutit förlovningen. Fattar inte? Är ju inte längre, kan inte straffas för dåtid =P OCH jag var inte myndig när jag förlovade mig =) Men men, 1 p.  (10)


Garage 1p

Carport räknas också. Skulle dubbelgarage finnas räknas dubbla poäng. Finns ju inga andra ställen att ha bilen på? 1 p  (11)


Gemensam ekonomi 2p

Med personen man lever med. Ni måste dela på fler kostnader än matutgifterna. NOPE


Gift 2p

Räknas även om man skilt sig. Är man dessutom omgift räknar man antalet gånger man gått till altaret. NOPE


Gråa hår 1p

När det första gråa hårstrået dykt upp får du poäng. NOPE, jag är blond =D


Hund 1p

Som du har när du flyttat hemifrån. NOPE.... 4 nej på raken, nu börjar vi prata =P


Hushållsassistent 1p

Även om du inte använder den ska poängen räknas. Å där sket det sig, men jag älskar den =) 1 p (12)


Husvagn/ båt 2p

Som man själv är ägare till, ingen poäng om de lånas av föräldrar. Kanot räknas men inte gummibåt. Nope


ICA-kundkort 1p

Med Mera, Ikea Family, Hemköp osv. Endast ett poäng oavsett hur många kort du har. Tur man bara fick ett poäng, jag har typ 50 kort.... 1 p (13)


Jobb 1p

Projektanställning, fast anställning, längre vikariat och frilans räknas. Helgjobb och sommarjobb räknas inte. Jag studerar =D


Julgran 2p

Även de i plast räknas. Enbuskar i kruka räknas endast om det förekommer rikligt med pynt i dem. Klart som fan man har gran, men det är ju för barnen ^^ 1 p (15)


Kaffe på maten 1p

Även te räknas. Ne, fy, inte efter maten,,,


Konferens 1p

Representation räknas också. Fan var ju massa när man jobbade i skolan 1 p (16)


Korsord 1p

De du gjorde i KP räknas inte. Det blir poäng även om du inte löser regelbundet. På tåget, semestern ger poäng. Har du köpt en hel krysstidning får du guldstjärna. Pffft, 1 poäng men ingen guldstjärna, skit då..(17)


Lån 1p

Gäller banklån och studielån. Lån från föräldrar och kompisar räknas inte. 1 p (18) Börjar bli stressigt nu att slippa dömmas som vuxen...


Långfärdsskridskor 1p

Du måste äga dem eller åka regelbundet för att erhålla poäng. Nej


Lång kappa eller rock 1p

Även duffel och trenchcoat räknas. Nej, men vill ha  haha


Lättöl 2p

När man inte dricker för att bli full utan för att det är gott. Hatar alkohol


Morgontidning 1p

Tidning som kommer hem i brevlådan. Gratistidningar räknas ej. Klart man har för å se all reklam =D 1 p...(19)


Morgontofflor 1p

Tofflor du har på dig inomhus hemma. Det går fetbort =)


Parmiddag 1p

Med annat kärlekspar hemma hos någon, på picknick eller på restaurang. Haha, skulle inte tro det, men hade vart mysigt


Partaja till gamla Vinylhits 1p

Kommer du ihåg den här låten? Vad är vinyl?? *asg* har faktiskt men aldrig partat till...


Pensionsspara 2p

Även testamente ger poäng. Har inte råd ^^


Putsa fönster 1p

Om du har gjort det fler gånger än vid flyttstädning. God, I love it!!! 1 p (20)


Rabattkuponger 2p

Om du utnyttjar erbjudanden som kommer med diverse reklamblad i brevlådan. Rabattkuponger som hänger på butikshyllan ger också välförtjänta poäng. Du får även poäng om du tar med dig egen kasse hemifrån till mataffären. 1 poäng, för jag älskar reklamblad, men jag tar INTE med egen kasse =P 1 p (22)


Sambo 1p

Med den man är kär i. Kompis räknas förstås inte. NEJ


Storhandla 1p

När man handlar för mer än två dagar framåt eller har mer än två kassar att bära hem. Inköp av toalettpappersbal är en klockren poäng. 1 p (23)


Svampplockning 1p

Även bär och andra skogsfynd ger poäng. Sylta och safta går också under denna poäng. Nej


Symaskin 1p

Räknas om det förekommer någon i hushållet. Du behöver inte äga den själv. Nej


Söndagsstek 2p

Tillagning av stek med potatis, gräddsås och gelé. Griljerad julskinka räknas också under denna poäng. Den äts borta hos mamma =P


Tapetsera 1p

Eller måla om. Ingen poäng om dina föräldrar hjälpt till. Dotterns rum har jag gjort =) 1 p (24)


Viktväktarna 2p

Du får poäng om du lagar deras recept, du behöver inte vara medlem. NOPE


Villa 2p

Gäller även parhus och radhus. NOPE


Vinprovning 1p

Organiserad eller bara på kul med kompisarna, båda räknas. Bläää för vin =)


Visitkort 1p

För företaget du jobbar på. Titel och direktnummer ger en liten guldstjärna. Kommer få nästa vecka som säkerhetsingengör =P Men inte än =P


Välja att inte svara i telefon 2p SKIT, 2 poäng.... (26)


Whisky 1p

Cognac räknas också, men då ska du gilla det och inte bara ha smakat. Sehr äklisch

RESULTAT

  • 0 - 15 poäng: "Klipp dig och skaffa ett jobb"
  • 16 - 25 poäng: Vuxen          
  • Över 25 poäng: Mammamogen / Pappapräktig   26 poäng, jag hade bara räknat till 23 först, så nu var denna kvällen förstörd =P


Hur vuxna är ni andra, gör testet å svara sen, jag kollar gärna era svar =P


Kommentarer
Postat av: Johanne

Haha, vilket test. Orkade inte göra det för jag räknar mig inte som vuxen eftersom jag bara är 16. :P Lycka till med "mammamogen-livet". :)

2008-09-25 @ 18:06:09
URL: http://joojjos.blogg.se/
Postat av: yiyah

Jag var vuxnare än du... Fan...

2008-09-25 @ 19:00:48
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag har räddat din kväll. Ja jag har nog räddat ditt liv! ;-)

FAN vad poäng jag fick....

2008-09-25 @ 19:08:00
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha, ha jag är nog övermogen fick 35 poäng....det är alla prylarna, bil, båt och villa som ställer till det....men jag köpte hus när jag var 23.....å då frågade alla försäljare om mina föräldrar var hemma hi, hi.....

2008-09-25 @ 19:21:00
Postat av: Ninja

shit pomfritt nu glömde jag säga at det var jag igen....med 35 p

2008-09-25 @ 19:22:18
URL: http://metrobloggen.se/nordtellus
Postat av: Peggygirl

Tack söta du..! Jag ska ta det lite lugnt nu i kväll men kommer att göra "testet" i morgon...troligtvis är jag "pensionsmässig"..:-) Ha en fin kväll..Kram!

2008-09-25 @ 20:13:20
URL: http://metrobloggen/peggygirl
Postat av: Annica

"mutter mutter mutter" ;-)

2008-09-25 @ 20:22:44
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Lisa

Nu har jag gjort testet, läs och bli besviken ;D

2008-09-25 @ 20:44:29
URL: http://liisasamuelsson.blogg.se/
Postat av: John

Hallojsan=), då var testet gjort, 23 poäng, jag är vuxen =), kolla detaljerat svar på bloggen, Peace Out!



///Kram John

2008-09-25 @ 21:48:25
URL: http://livetenligtjohn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skrattar så jag storknar Fick du 26????? Jaha så jag är käprätt till ålderdomshemmet nu då????

Fick ju f*n 34p :-D



Kramisar

2008-09-25 @ 22:01:55
Postat av: Mezzie

VAr jag pekar uppåt

2008-09-25 @ 22:03:30
URL: http://mamatill2.blogspot.com
Postat av: Emil

jag e för lat för test =)

2008-09-26 @ 00:18:56
URL: http://www.metrobloggen.se/inteblackjaglr
Postat av: Petter

0 - 15 poäng: "Klipp dig och skaffa ett jobb"

Klippa mig? Jag är rakad. Och vadå skaffa ett jobb? Jag har ju redan ett ;)

Men men, jag fick 14 poäng. Åkte ju dit på en del saker som jag inte kan hjälpa. T.ex det där med symaskin. Dumma mamma :P.

Men jag klarade mig iaf, jag kommer ALDRIG flytta hemifrån :D Skrattar elakt

2008-09-26 @ 01:24:47
Postat av: Andreas

HAHA gjort testet...



Fick 18 poäng! haha fick lite mindre än dig ;)

2008-09-26 @ 16:46:49
URL: http://iceadde.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0