Dagens som vart

Lämnade barnen senare idag.
Försov oss =)

Så dom vart lämnade 09.00 bägge två.
Åkte till Ica och köpte vällingen för att hinna med under dagen...
Mötte Sofia så åkte vi till Kärringberget.
Mötte upp alla andra där med =)

Så passerade vi vakten och legitimerade oss.
Fick gå nästan en kilometer til båtarna.
Sen åkte vi stridsbåtar (90 nått) ut till Känsö.
Möttes av massa uniformer som sprang runt med träd på skallen och helt grönmålade...
Så fick alla andra som skulle sova över bädda sängarna.
Redan där bad jag en stilla tackbön att jag slapp.
Sängarna såg nerpissade ut, filtarna loppbitna och jag hade ALDRIG sovit i deras sängkläder...

Så var det mat....
Vilken kontrastskillnad.
Där kommer vi och petar i maten och är sååå kräsna så kommer alla miitärer och FROSSAR i maten.
Jag fick nån jäkla slemköttbit i min kallops eller vad det nu var för mat så jag höll på att klökas.

Så vart det föreläsning om känsö och sedan var det ett företag om Intern Brottslighet.
Mkt spännande faktiskt.

15.30 rullade stridsbåtarna hem igen för oss tre som skulle hem. 16.00 var vi i hamn och det tog en timma i trafik hem.
7.40 går båten imorgon *suck* Får lämna barnen 6.40....
Stridsbåtarna kostade 5 miljoner, gick i 40 knop så man vart sjösjuk nästan och kunde tvärnita på 1 1/2 båtlängd. Det kändes....
Vår båt var enda som fick prova.....
Det var som att springa in i en vägg...
Men våra klasskompisar var avis =D

Åker hem och hämtar barnen, boktstavligt talat SPRINGER in på donken och köper dom varsitt happy meal och så direkt till föräldrarmötet.

Intressant det med...
Barnen fick följa med för jag inte hade barnvakt och i barnens låda hade barnen målat en teckning till oss.
Alex hade målat när han red på en häst..
Så kom överraskningen.
Vi skulle måla en teckning till DOM som dom skulle få imorgon....
Aja, alex gillar nog mammas huvudfotingar och streckgubbar =)

Lite kort från dagen :

   

  


Kommentarer
Postat av: Annica

Vilken dag! Jag vill också åka stridsbåt 90!!!!!

Tyvärr verkar prognosen inte så positiv just nu. Men hoppet är det sista som överger människan...

Den där blonda donnan borde få en fet spark i arslet tycker jag. Vad tänker hon med?! "Det passar inte min blogg...."

Ja vad säger man? Finns inte ord...

Skitbra tycker jag däremot att du är som skrev till henne!

Sköt om dig och ha så kul i båten i morgon med.

KRAM!

2008-09-23 @ 20:42:08
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Andreas

avundsjuk vill me åka stridsbåt 90.. vore coolt.



ja har vissligen testat göra fejk sår och åkt militär fordonet valpen m.m.. Va med min moster på ing2 i eksjö när ja va mindre hon jobbar där. Har även jobbat i mässen severat militära höjdare drinkar bland annat.. De va en upplevelse..





Ha en fortsatt bra vecka.. Kram /Andreas

2008-09-23 @ 21:49:10
URL: http://iceadde.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Vilken spännande dag Du haft?

2008-09-23 @ 22:07:54
Postat av: Alberta

Hur hanmnade du i denna stridsbåt? Var det nån test av något slag, eller bara nöje?

2008-09-23 @ 22:10:47
URL: http://www.metrobloggen.se/mammaalberta
Postat av: Alberta

Hur hanmnade du i denna stridsbåt? Var det nån test av något slag, eller bara nöje?

2008-09-23 @ 22:10:50
URL: http://www.metrobloggen.se/mammaalberta
Postat av: jannica

allt bra med dig?

2008-09-24 @ 07:48:29
URL: http://ffashionbyme.blogg.se/
Postat av: Mezzie

ÅH vad fiint du målar ;-) Och alex då sååå fin!

Ha en fin onsdag!

KRAMISAR!

2008-09-24 @ 10:02:06
URL: http://mamatill2.blogspot.com
Postat av: Nolita

Spännande! Men har det med utbildning att göra? Ta hand om dig. Kram

2008-09-24 @ 12:34:06
URL: http://www.metrobloggen.se/limit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0