Jag åker till gymmet nu,....

Jag älskar att roa...
Jag är på väg till gymmet...
Skall börja igen...
Nu heter han inte Lasse...
Får se hur han är idag!!!!

Akta magmusklerna, ni kommer ligga dubbelvikta...
Jag kommer hem och kommenterar ikväll....

Kära Blogg!!!
Jag fyllde år i januari och mina barn gav mig en vecka med personlig tränare i födelsedagspresent.

Nu är det ju så att jag fortfarande är i kanonform, jag spelade trots allt fotboll när jag var 20, men de kan ju vara roligt att få röra på sig lite.
Jag ringde till träningsanläggningen och bokade tid med en personlig tränare.
Jag fastnade för Lasse, som är en 26-årig kille som förutom jobbet som personlig tränare också är aerobicinstruktör och modell för badkläder.
Det är han som är anledningen att jag skriver det här, han bad mig skriva en dagbok för att hålla koll på mina framsteg.

På måndag gäller det! :-)



MÅNDAG

Jag gick upp klockan 06:00. Det var riktigt tufft att komma upp så tidigt, men när jag kom till träningsanläggningen,väntade Lasse vid receptionen och allt kändes då mycket lättare.
Lasse är suverän! Han har blont hår,fantastiska blå ögon och ett charmerande leende.

Vi började med en rundtur på anläggningen. Lasse visade mig maskinerna och det första jag fick göra var springa på löpbandet.
Efter fem minuter tog Lasse min puls,och han verkade lite orolig över hur hög den var.
(De han inte fattade var ju att pulsen var hög för han stod så nära mig i sina tajta lycra outfit, jag är ju i toppform annars!

När vi gjorde sit-ups pushade Lasse på mig och jag kämpade på, trots att jag var trött i magen efter att ha hållit in den ända sedan jag mötte honom i receptionen.

Efter passet njöt jag av att titta på hur smidigt Lasse rörde sig under aerobic-pass, och tänkte han är ju lika duktig där inne som han är med mig. De kommer bli en FANTASTISK VECKA!


TISDAG

Jag fick dricka två kannor kaffe för att ens komma upp.
Men till slut var jag på väg till träningen
Lasse tvingade mig att ligga på rygg och trycka upp en tung järnstång i luften, sen lade han på vikter också!

Mina ben kändes som spagetti på löpbandet, men jag klarade en HEL kilometer.
Leendet Lasse gav vid löpbandet gjorde de värt mödan
Kan säga jag mår toppen! Det här är andra dagen i mitt nya liv!



ONSDAG

Jag försökte borsta tänderna och enda sättet var möjligt var att ligga med huvudet på tandborsten och röra munnen fram och tillbaka över den.
Jag tror jag fått bråck i bröstmusklerna.
Jag klarade att köra så länge jag slapp styra eller bromsa.
Jag parkerade på handikappsparkeringen vid träningsanläggningen.

Lasse var lite okänslig i dag och hävdade att mina skrik störde de andra som tränar på anläggningen.

Jag har kommit på att hans röst är lite för hurtfrisk för såna här tidiga morgnar, och när han skriker på mig får han en nasal ton som är riktigt irriterande.
Jag fick ont i bröstet när jag skulle ställa mig på löpbandet, så jag fick stå på trappmaskinen istället.
Vem i helvete har uppfunnit en maskin som simulerar en aktivitet som gjort hissen omodern?
Lasse sa att det skulle hjälpa mig att komma i form och öka min livsnjutning eller nått.
Han snackar massor av skit också.


TORSDAG

Lasse väntade på mig med sina vampyrliknande tänder i en grimas som skulle föreställa ett leende. Men den grymma formen på hans tunna läppar avslöjade honom allt.
Jag kunde inte rå för att jag var en halvtimma försenad. Det tog 20 minuter att bara knyta skorna!!!
Lasse tvingade mig träna med hantlar.
När han tittade bort, passade jag på att springa och gömma mig i damernas omklädningsrum.

Han skickade in Linda för att hämta mig, sedan satte han mig i en roddmaskin som straff. Jag sänkte den.


FREDAG

Jag hatar den idioten! Lasse är den vedervärdigaste varelse till människa som någonsin fötts på denna planet NÅGONSIN!
Korkade!, uppblåsta träningsnarkoman
Om jag bara kunde röra en enda liten del av min kropp utan att denna fruktansvärda smärta skulle jag slå honom med den.
Lasse vill att jag skulle jobba med mina triceps, JAG HAR INGA TRICEPS!
Om han inte vill ha jack i golvet så borde han inte räckt mig de där (%&##%??) hantlarna, eller något annat tyngre än en macka för den delen.
Jag är så säker på att det där har han lärt sig på en sadisthögskolan, han måste fått hedersbetyg i den grenen.(tillfoga smärta)
Löpbandet kastade av mig och jag landade på en hälsorådgivare.
Önskar jag landat på något mjukare.



LÖRDAG

Lasse lämnade ett meddelande till mig på telefonsvararen i morse, i det där äckliga hurtfriska, gnisslande tonläget han har.
Han undrade varför jag inte dök upp i dag.
Ljudet av hans röst fick mig att vilja slå sönder högtalar telefonen med första bästa trubbiga verktyg, men tyvärr saknar jag styrka att ens trycka på knapparna på fjärrkontrollen. Så jag har sett på finsk tv i
elva timmar.


SÖNDAG

Åkte färdtjänst till kyrkan i dag för att tacka gud att veckan äntligen var slut och jag passade även på att be till min dotter att ( ! ) hon nästa år väljer en roligare present. Till exempel rotfyllning eller
tarmsköljning.


Kommentarer
Postat av: Micke

Ha ha ha ha det går inte att inte tycka om dina inlägg.

Kram.

2009-04-29 @ 20:20:08
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hej hej gumman.

Förlåt mig. Jag har varit en dålig bloggläsare den senaste tiden. Men jag ska försöka bättra mig. Lovar.

Du verkar ju ha det fullt upp du med dins småtroll. De är ju så härliga båda två :-D

Våran lillskit blir storkille nästa torsdag han, då det är dags för 5-årskalas :-)

Ha en underbar valborg med allt vad det innebär.

Kram

2009-04-30 @ 07:46:40
URL: http://jalonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0