Det finns inget finare än kärleken!

Blir helt tårögd när jag kommer hem och möts av Annicas underbara värmade kommentar!
Fick tårar i ögonen att någon tar fram minnen som ligger där och guppar. Att en människa bryr sig så mycket att skriva sånna fina ord till mig, och på nått sätt få fram saker jag inte tänkt på...
Så här skriver hon:


Säger detsamma som Anna. Lev nu. Njut!! Oroa dig inte för saker som inte hänt. Lägg energin på det som är viktigt nu och idag. Varför ska du oroa dig för att inte vara den rätte för honom? Han har ju valt dig. Han har själv kommit fram till att han vill finnas i ditt liv. Och dina underbara ungars liv. Vem var det som tog med dig ut i skärgården när du som mest behövde det...? Jo han. För att han tycker att du är speciell och underbar. Och han vill se dig lycklig.
Njut vännen! Känn hur kärleken värmer dig. Känn lyckan i magen och våga tro. Läskigt jag vet! Men åh så underbart om man törs.
Du är är värd att vara lycklig.
KRAM!!!!!

Du har så fruktansvärt rätt Annica! Han valde mig, han tog mig till havet när jag behövde det som mest!
Tack att du fick mig att öppna ögonen!
Tack för att du är du!
Tack för att du och din fina man finns!

Du är underbar....

Så kommer man in på sin älsklings blogg och finner följande:

I know you're going crazy,
I've been there too.
I can see how the weight is making your knees bend,
Let me take some of it from you.
Don't keep yourself closed off,
I am here for you to open up and let go.
There is so much you can't forget or forgive,
Let me help you cope, we can work things out together.
I hear the pain in your voice,
You need me now.
Don't worry, I'll move heaven and hell to get there.
You can't talk, you won't talk about it,
I understand.
Put your worries in my hands.
Lay your head down,
And believe that I will do anything to stop your tears.
You're ready to give up, you've stopped,
I want to be able to give you the strength to keep going.
Link arms with me, Let's move on,
As one living, breathing, loving, being.
Know that you can put faith in me.
I will be your rock, I will be your dwelling,
I am here with you, for you always.


Jag är din för alltid.

Orden är som ett slag i magen.
Det tar andan ur mig...
Får mig mållös, tyst, paff...
För varenda mening är så klockrent sann.
Mer sanna ord har jag nog aldrig stött på....
Inget som ni någonsin kommer och skall förstå, men HAN förstår och det är det enda som spelar roll.
Men varenda mening stämmer in på mig, mitt liv och mina tankar och känslor.
Han har läst mig, han förstår mig...
Och jag förstår ännu mindre....
Vad hände med att ingen kan läsa mig? Ingen förstår mig och mitt sätt.
Vad hände nu? Jag som är så hemlig, mystisk och svår att nå.
Ja, tydligen. För alla utan han nu då.
Jag blir läst som en öppen bok utan att ens förstå det själv.
Bara en människa har läst och läser mig än idag som en öppen bok. Det räcker han hör mig svara så vet han hur jag mår och tänker och känner och inget jag säger eller gör, går att lura i han och det är Alex pappa som jag levde med i 8 år. Men nu har det hänt igen.
Och det får mig att freaka ut!
På ett bra sätt!
Han förstår, han finns och han älskar mig....
Och jag älskar han.

Idag fanns följande:
Let's fly away together, my sweet love
To that place we always dreamed of
Our tears and suffering left in the past
To rejoice in a love forever to last
Come be with me, my turtle dove

So many years spent in agony and pain,
searching for love and indeed not in vain.
Be my forever sunshine, my angel of love
Let's fly away....

So unexpectedly the sun started shining
when you walked into my life, smiling...
You broke through my walls and won me
Swept me off my feet and made me see
you truly love me and left my heart singing
Let's fly away....

Baby...
Jag följer dig från kontinent till kontinent.
Från land till land.
Från dag till natt och natt till dag.
Från timma till minut, till sekund....

Jag andas dig, du andas mig....
Vi är inget utan varandra....
Wherever you go,
Whatever you do,
My heart belongs to you.


Kommentarer
Postat av: Annica

Du får mig att gråta. Jag ville bara få dig att må lite bättre. Jag är glad om det funkade. Men visste inte att det skulle påverka dig så. Jag har läst din blogg länge. Och jag tycker mig lärt känna lite av dig. Jag ser den lilla rädda och osäkra människan som längtar efter kärlek. Och när du äntligen hittar den blir du rädd. Och jag förstår dig. Jag har varit där själv. Där när man är som mest nedtryckt och inpräntad att man inte är värd ett jävla skit. Att man är omöjlig att förstå och leva med. Då helt plötsligt kommer en person som får en att känna ett lugn inombords. Någon som tycker om en trots alla brister. En person som stannar även när ens liv är upp och ner. En person som vill vakna med en varje morgon. Då vänder det. Sakta. Det är som att klättra upp för en hal bergväggg. Man halkar och slinter och ramlar ner en bit i bland. Men sakta, sakta så kommer man närmare toppen. Och när man är däruppe så undrar man: Hur kunde jag någonsin tvivla?! Jag är värd att få älska. Jag är värd att bli älskad tillbaka.

Jag vill bara säga:

Välkommen älskade Blondie till kärlekens värld. Stanna här och njut och lev. För det är du värd.

KRAM!

2009-08-15 @ 22:19:42
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Andreas<3

Jag har sagt de förr och jag säger det igen, jag har kommit in i ditt liv för att stanna. Love u my little Blondiie.

2009-08-15 @ 22:21:46
URL: http://kryckans.webblogg.se/
Postat av: Anna

gråter

Helt sjukt. Jag gråter av och läsa andra människors skrivna rader.

Känner inte heller dig Blondiie egentligen. Men vi har ju haft våra duster genom åren och nu så ser jag dig med nya ögon och då kommer det fram en helt annan tjej. En tjej som är så lik mig innerst inne. Sorry och säga det...vara lik mig kan ju inte vara sååååå roligt =P



Nåja...här kommer det som jag egentligen ville ha sagt:

Känner igen det som Blondiie känner och Annicas ord träffar en mitt i hjärtat. Har själv upplevt samma sak. Osäkerheten om vad man själv är värd.

Men så dyker HAN upp i ens liv och får en och må bra

Det tar tid och bli säker. Kvittar hur ofta ens kärlek säger att jag ska stanna för alltid. Tvivlen finns där... Är bara tiden som kan bevisa det.

Och nu menar jag inte att du inte ska lita på Andreas ord. Hoppas ni hajjar =)



Sen vet man ju inte om man kommer och förbli ett par resten av livet... Men det viktiga är att man känner att det ska vara så.

Det är det som är en del av den underbara kärleken.



Tvivla inte på kärleken. Du har den här och nu NJUT



Massor med kramar från den elaka kärringen B



2009-08-16 @ 08:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0