Lilla Toan

Varje onsdag grovstädar jag lilla toan, därav så tog jag chansen att ändå ta kort på det hahaha...
Kallar toan Alex toa, för när jag var dagmamma var det barnens toa och sen har det automatiskt blivit så att Alex går på den...
Jag är för fet för den LOL!!!! Den är typ 1x2 meter=P

Väggarna är nogat och mattan är ÄCKLIGT grön....
Vågar dock inte byta den och lägga klinkers själv å byta toastol OM man får en vattenskada...
Annars hade jag som sagt lagt klinkers och snygg toastol.
Men men...
Här har ni min lilla toa som går i lite havs tema..

Sett från hallen....
Alex har sin tandborste och tandkräm som INTE passar in hahaha...

 Mina två hyllor med fyrar.... Och doftljus som luktar apelsin, luktar underbart om man får gäster=P
På undre hyllan är det värmeljus formade som sjöstjärnor och snäckor...
Sitter på ena sidan av toalettstolen...

Min lilla tavla med sand inristad ett hjärta=)
Älskar bilden som får mig tänka på havet och värmen....Och temat, just det... Havet....

  På andra sidan stolen finns min blåa toarullehållare med en fregatt på...
Skylten i trä över kommer från min farfars egen byggda båt (han har gjort skylten med) och den skylten har seglat på alla jordens hav...
Hans båt hette Unda maris som betyder Havets våg...
Vad är mer passande i mitt havstema än historia med mening och en riktig mahogny skylt=)
 
Här är handdukshållaren som man har till vänster när man går in eller mitt emot sig när man klämmer en kabel LOL....

APFULA gröna matten, iof stämmer inte färger alls på korten jämfört med IRL... Tavlan är guld och sandfärgad, väggarna nogat osv...
Nåja, så har jag det på min lilla toalett=)

Er tur=)
Ni har till nästa onsdag på er, då kommer nästa rum...



Kommentarer
Postat av: Helle

Du.. Lilla toan är jättemysig & den gröna mattan är mkt finare än den på vår lilla äckliga toa :)

2009-02-18 @ 23:34:12
URL: http://heahog.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hahaaa, jag VISSTE att det skulle vara mysigt, TILL OCH MED PÅ TOA!!!

Jag bara gapar av avundsjuka över allt snyggt du har på lilla toan, jag har också tavlor på toa, och har fått höra att det kanske inte är det vanligaste, det var roligt med nya tankegångar osv.

Men du har BLOMMOR! Det har jag aldrig sett eller jo, siden, men inte så många!! Snyggt värre. Vill oxå ha! Ska banne mig försöka ta flera kort på vårat hem och detaljerna, så alla får se som du gjort. Jag slöade och orkade inte lägga ut mer än en bild fast jag tog flera..ler Ska reparera skadan imorgon. Nu är det snarkdags!!

Kram!

Jessica

2009-02-19 @ 00:29:23
URL: http://Http://banditkoll.se
Postat av: ~Mezzie~

Jaha men när kommer du??? och hjälper till och fixa hos oss menar jag? Attans vad fiiint du har de!! Du får ärligt gääärna komma och hjälpa mig med det VET du väl?

Bamse kramen!

2009-02-20 @ 20:58:10
URL: http://mezzieliina.webblogg.se/
Postat av: Babymyz

Gud vad du har det fint på toan då,du får nog komma te åmål o visa hur fan ett hem ska inredas,haha för jag é urkass på inredning;)

kraaam

2009-02-23 @ 09:01:15
URL: http://www.metrobloggen.se/marilouise

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0