Todiloo

Hejsan hopsan alla glada!
Vägde mig imorse igen, gått ner 1.9 kilo denna veckan sammalangt nästan 5 kilo på två veckor.
Efter olyckan i fredags bestämde jag mig för att ta en break å kände mig sååååå kass, Men choklad var typ enda sättet för mig att lugna mig.
Så i helgen åt jag 2 kanelbullar och *host* 3 negerbollar....Kass karaktär...
Ändock har jag gått ner 5 kilo.
Har bestämt mig att för att slippa min vikthets och min sjuka jsälvbild ta en paus så jag inte sjunker in då jag själv märker hur kontrollerande jag blir.

Har bestämt att fortsätta äta riktigt frukost enligt VV och följa deras recept, OCH att forstätta äta 2 mellanmål om dagen, dvs frukt eller grönsaker.
Sen har jag tänkt låta ett mål vara precis VAD JAG VILL!!!!! Om det så är pizza eller sallad, sen ett mål ganska nyttigt plus kvällsmat då....
Förr åt jag först lunch vid 12 och om barnen var hungriga åt jag med dom, annars en kvällsmacka med barnen, vilket gjorde att kroppen sparade allt den fick i sig.
Skall fortsätta att äta men lite friare då.
Går jag upp i vikt så skit samma, ligger jag kvar så bra.
Sen när skolan börjar igen och man har bättre schema med raster och sånt då börjar jag kanske igen.
Men 5 kilo är ju fkatiskt kanon på 2 veckor.
Och som jag sagt är ju inte problemet att jag går upp i vikt utan att jag jämt stannar där jag ligger=)

Så nu när jag kom hem så ville barnen ha köttbullar och makaroner...
Kom och tänka på min vitlökspasta som är VV så vad gör jag? Jo jag gör den till mig och vanligt till barnen, så visst, lite har nog fasiken satt sig=)
Började morgonen med två grova mackor med mjukost och alfalfagroddar och gjorde dubbel, apelsin till mellanmål, kotlett och potatis till middag samt äpple till mellis igen.
Ja se på fan men det blir säkert att äta nyttigt i fortsättningen med=)

Inte vart på lattjo humör idag alls...
Känt mig som världens trisstade männiksa=)
Och imorgon kommer lärarna på studiebesök till skolan och kollar hur vi sköter oss=P

Pratade med lärarna på Alex skola idag så dom skall ta diskussion med barnen då dom med hört massa fula ord, även knulla då samt kiss my kuk...
Jaja, nu har jag sagt till, får se vad som händer.
Nu skall jag se om makaronerna kokat klart och sen äta lite och svara kommentarer=)
kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej vännen.

Tycker du är tokduktig som jobbat på med det där viktköret. Själv är jag hopplös.

Va bra att du hojtade till om det där med skolan och språket. Vi är ju själva såna som sätter ner foten då det är nåt vi inte gillar. Ja det har du ju kanske märkt :-D

Ha en fin kväll tjejen

Kram

2009-01-26 @ 18:34:58
Postat av: Stefan

Och naturligtvis var det ju jag som skrev ovanstående...

2009-01-26 @ 18:36:38
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Anonym

"YOU LOOK SO LOVLEY AS YOU ARE MY DEAR" Kramar om

2009-01-26 @ 19:09:24
Postat av: Blondiie

hmmmmm intressant men vet inte vem du är=)

2009-01-26 @ 20:31:27
Postat av: Jonas

Du är såå duktig vännen!

Lycka till i fortsättningen. ;)

2009-01-27 @ 00:36:02
URL: http://jonashsvensson.se
Postat av: Bea

Vilken fin blogg du har :)

2009-01-27 @ 00:38:41
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

5 kg. på två veckor är ju fantastiskt bra gjort och att tänka som du gör är bra. Man måste få äta något som man gillar rejält mycket emellanåt också! Lycka till med det nu!! =) Kram

2009-01-27 @ 07:58:27
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: mickis

Megagrattis!



Du ska vara stolt över dig själv!



Kram

2009-01-27 @ 09:17:25
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Panni

Hejja!! Va duktig du är då... Tricket är att äta mindre portioner serru då kan man äta va 17 man vil!! Jag var en sån som alltid har kunnat trycka i mig brottarbritta portionerna när som helst var som helst för min ämnesomsättning var grym!! eehum..sen klev jag över 25 strecket och barn på det...behöver jag säga mer?? Hahaha!!!

2009-01-27 @ 09:30:39
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Laila

Hej igen. Jag kan hjälpa dig om du vill med matintaget(matsedlar) så att du går ner i vikt (om du nu behöver det) och att du stannar KVAR på den vikten framöver. Billig mat är det också. Barn brukar för det mesta älska det. Men jag lämnar bara över vid personlig träff. Må så gott, kram

2009-01-27 @ 10:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0