Jag älskar er!

Idag har varit en kamp på liv och död!
Varenda andetag har skurit som en kniv i bröstet.
Tog mig till mamma, somnade på hennes soffa, petade i mig lite mat.
På vägen hem så stannade jag på hennes lekplats och störtlipade medans barnen lekte.
Crille ringde och sa " jag kommer direkt gumman!"
Mickan ringde och frågade hur det var och jag grät som en liten bebis i telen.
Pålle skickade sms och jag var lika ledsen då....

Kommer hem, satte mig vid datan, orkade inte städa, orkade inte andas.
Tårarna föll och mitt hjärta ville lämna kroppen, det skar som knivar i bröstet.
Smärtan var olidlig. Panikattacker....
Det ringer på dörren, Alex springer och öppnar.
Tittar bort och vem står där då?
Min älskade lilla Mickan. Efter henne kommer Pålle.
Mina älskade vänner.
Dom bara dyker upp utan att ens be om lov för dom vet jag sagt det inte var städat/ jag mår inte bra / annan ursäkt.
Tårnara trängde upp i ögonen och dom värmde mig så enormt mycket.
Det betydde så satans mycket!
Med sig hade dom massa choklad och mangodricka så att jag skulle få psyka ihop totalt ikväll...
Frossa och tycka synd om mig och klara att stå på benen.

Efter kommer Crille så satt vi där i mitt kök och ena delen av mig ville dö, medans andra kände mig så jävla omtyckt, precis för den jag var!
Vi tog grillarna och åkte till kåsjön.
Eller nja, jag och mickan åkte dit, crille och pålle drog och köpte senap och senare en engångsgrill som jag naturligtvis glömde hemma....

Urartade sig i någon slags tävling vem som fick sin att brinna först.
Man hade fan kunnat använda dom där jävla grillarna i preventiv brandåtgärd....

Så vi åkte hem, pojkarna köpte pizza och så fick jag äta det.
Ojojoj vad jag åt! Säkert en tredjedel *host*
Eller vänta, det finns en pizza kvar, Alex åt en halv, Emelie en halv halva och jag resten...
=)

Så läste Crille saga så jag fick 5 minuter själv, Pålle tog köket och jag fick bara vara!
Det betyder så satans jävla mycket av er alla!
Fy fan va ni är fina!
När andra sviker, får man veta vilka som är ens sanna vänner!

Nu åkte dom precis, klockan 23.00, trots att Mickan inte är hemma förrän 00.40
Så jävla underbart, dom vet att varje andetag är en kamp om livet och dom kommer hit och tar hand om mig, hjälper mig andas och hjälper mig överleva.
Vackrare finare ärligare människor är fan svårt att hitta!

Haft massa panikattacker idag, men just nu är jag bara helt lugn....
Som om jag har koll på läget.
Imorgon blir det jobb...
Jag skall kämpa!
 
Puss på er!
Och tack för att ni finns!
Ni vet hur jag skall tas så jag istället blandar gråt och förtvivlan med sjuka jävla urflippade tramsiga sidor...
Lite kort från dagen:
Choklad!!!!

Trasig osminkad Jessie

Underbara Mickan igår vid hennes köksbord, när vi sörjer med glass...

Färdig sminkad Jessie

Underbara Mickan och världens finaste dotter Emelie

Crille och Pålle

Det börjar såååå fint....

Emelie

Alexander

Mickan och Pålle

Våran grill äger:

These Bitches bites... OOOO va bra jag mår

Fan va vi fick den att brinna...

*HOST*

Kampen är BENHÅRD!

And I´m to sexy for my hat, to sexy it hurts!

Japp, korven blev varmare i vattnet, för det var säkert 5 grader i vattnet, grillen 0 grader...

VÅR KORV GÅR INTE ATT GRILLA!!!!!

Pålle fixar dessert...

Otrolig vacker kväll...

Jag mår sååååå bra och ljuger desto bättre. Men här är den ni vill ha, glada Blondiie, Jessie är död...


SHIT, va god vår kort *host* är...

Jag mår sååååå bra, jävla mickan och ta spykort....

Kommentarer
Postat av: diana

Panikattacker är ett rent helvete. Been där, gjort det men har tyvärr ingen t-shirt.

Kram

2009-03-29 @ 23:38:10
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Anette

Sååååna underbara vänner du har!!!! Ta vara på dem! Hoppas att du får en bra dag idag!! Kramar

2009-03-30 @ 07:23:10
URL: http://olssonfamily.bloggagratis.se
Postat av: Peter Olofsson

Hej! Oumberlige Peter eller Jernsaxen Peter kalla mig vad du vill, kanske minns du mig som frågade om det gick bra stt "låna" din fina bild på de "fasansfulla" tålösnaglarna, den ligger ännu i mitt arkiv och väntar, hinner inte sitta vid datorn så mycket som jag vill, sköter tre tonårsbarn och min fru sedan 15 år tillbaka som har en svårare förlossningsskada. www.jernsaxen.blogspot.com startades upp som en förfrågan om en förening för fysiskthandikapp men av alla mail som kommer dit så handlar de flesta mer om psykiska besvär än om fysiska. Bra att du är öppen med att du får panikångestattacker bara där är en början på att få lite kontroll sedan finns det mycket att göra. Självkänsla kontra självsäkerhet som inte är samma sak, du kanske har läst Mia Törnbloms böcker (troligen) Tyckte först det verkade flummigt, men hon har fångat det på ett fint sett. Har du lust så kan du väl maila din mailadress till [email protected] har lite saker om panikångest att berätta som är lite känsliga bla att vara "utåtagerande" i sin blogg, bekräftelse behov osv. Att veta att man är det är inte samma sak som att kontrollera det. Tänkte inte bli allt för djupsinnig, bara lite funderingar så här på Måndagsförmiddagen! Som alltid, gillar din blogg, kul, tankvärd mm. Antingen du svarar på detta eller ej så ha det så bra som det bara går och var rädd om dig. Mvh från Peter Olofsson!

PS: Du ska få ett "mantra" av mig, ett egentligen helt djävla omöjligt ord, fick till mig det av en mycket proffsig "beteéndevetare" för några år sedan!

"Ta´t Lugnt" (fick en chock när hon gav det som svar och annalys efter 10 timmars samtal) Annalysera ordet in i minsta detalj och fundera sedan på vad det egentligen skulle innebära för dig!

Hoppas du inte tycker jag låter flummig!

Hälsningar från en sann humanist!

2009-03-30 @ 09:51:18
URL: http://www.oumberligating.blogspot.com
Postat av: Daniel

Kom ihåg att få medicinering! Det fick jag mot mina panikattacker.. ett MÅSTE annars är de en enda pina. En tablett om dan plus terapi å det hjälper!



Gå nu inte å lid utan hjälpmedel!!!

2009-03-30 @ 10:04:08
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Christian

Hej gumman. Vi älskar dig lika mkt som du älskar oss. Vi var inte hos dig igår för att jaga pluspoäng utan för att vi ville vara med dig. jag kan iofs baa prata för mig sj men tror att dom andra känner likadant.Du är den underbaraste människa som finns. Du frtjänar att få vara lycklig, sen att det finns "svin" som förstör för dig det är tråkigt. Hoppas att din dag på jobbet blir så bra som den kan iaf. Vi hörs senare idag.



Puss Christian.



Ps. Du vet att jag alltid har och kommer att älska dig av hela mitt hjärta. Inte för att du är barnens mamma utan för att du är "Jessica".

2009-03-30 @ 12:21:03
Postat av: Mikaela "Mickan"

hej Hjärtat! Som Christian skrev vi var hos dig för att vi vill vara med dig,och för att vi älskar dig precis som du är ledsen,glad,tokig,tragisk, What ever? du vet att jag är likadan.. Och Du & Jag är vi,

vi mot världen okej?

Vi ska dra oss ur den här soppan,vi ska ta oss upp till ytan igen,vi hjälps åt okej?,vi klarar detta vi har fan ballar av stål!! Älskar dig gumman!

Utan Jessie Ingen Mickan!

2009-03-30 @ 12:41:05
URL: http://princessoftherooad.blogg.se/
Postat av: sussie,nattmorsa

Wow dom där typerna ska du vara rädd om!! Dom växer inte på träd.

Öh,behöver du hjälp att äta choklad? Jag kan komma och hjälpa till o äta...slurp! Oj,dregglade visst på min lap top. Hihihi!!

Ha det bäst!

Kramisar!

2009-03-30 @ 18:45:41
URL: http://www.sussiesvardag.blogspot.com
Postat av: Fr;ken Sparsmart

Skönt att du har såna vänner att lita på.



Kram

2009-03-30 @ 20:10:09
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Jessica

Jag säger som andra före mig, ta vara på de där vännerna, såna finns det inte för många av! Är väldigt glad att höra att du fick det där besöket, det verkar som du behövde just det. Panikångest är inte att leka med, jag har själv suttit attacker och varit helt oförmögen att ens gå ur sängen, allt jag velat var att dö, och ändå, here I am. Jag vet inte själv hur jag lyckades ta mig upp ur mitt svarta hål, men Lucas är nog det största skälet. Min son har räddat livet på mig bara genom att finnas. Jag hoppas att det kommer att reda upp sig även för dig, det är en process och kan vara segt, långdraget och fyllt av bakslag, men med rätt hjälp och stöd av vänner och bekanta samt ev proffs, så går det! Jag hejar på avstånd.

Massa stooora kramar från mig o Lucas

2009-03-30 @ 20:11:23
URL: http://Http://banditkoll.blogg.se
Postat av: Gråvarg

Massor av varma kramar, vännen...

2009-03-30 @ 21:47:43
URL: http://metrobloggen.se/graywulf
Postat av: Ninja

Vilka underbara vänner som bara gör......

2009-03-30 @ 21:56:29
URL: http://metrobloggen.se/nordtellus
Postat av: Andreas

Underbara vänner ;) hoppas du snart mår bättre..



Massa varma Kramar





/Andreas

2009-03-30 @ 22:48:03
URL: http://iceadde.bloggagratis.se/
Postat av: Pia

Ta hand om dig!! Kram!

2009-03-30 @ 23:17:37
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Lena

Jobbigt för dig att behöva ha panikångest...men blir glad att höra att du har så goa vänner :)



Jag är inte så insatt i detta med panikångest men jag hoppas du får den hjälp du behöver. Du vet vi är många som bryr oss om dig vännen!



Kram

2009-03-31 @ 10:26:24
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Majsan47

Vilka underbara vänner, för att inte tala om de jättefina bilder du lagt ut. Har du någon medicin att ta mot din panikångest. Det är så grönjävligt att få dessa attacker. HEMSKT

Kramar om och hoppas du mår bättre

2009-03-31 @ 10:51:42
URL: http://.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: Micke

Kiakr in oanmäld för att ge en liten kram och önska dig en skön dag... Kram

2009-03-31 @ 11:34:41
URL: http://tomten.bloggagratis.se
Postat av: vivan

Riktiga vänner är bästa medicinen, plus som Peter säger...Tat`lungt...Min dotter lider av samma åkomma...och har under åren "lärt" sig vad som triggar igång det!Hon åt Medicin i 6 mån....men det blev värre...om 17 dgr skall hon få sitt första barn

Hon gick och fick kongnetivt beteende...vilket gjorde att hon numer bemästrar det mycket bättre!



Men vänner är och förblir bästa medicinen!

Jättekramar till tuffa tjejen!

2009-03-31 @ 14:48:51
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Cat

Usch o fy för panikattacker. =(

Men underbart att ha så bra vänner!! =)



Ingen värk längre nej!! Tack o lov.. Men om en månad är jag där igen. =/



Stoor kram till dig! =)

2009-04-02 @ 20:13:24
URL: http://cattitude.blogg.se/
Postat av: E

Ger dig en enorm stor kram och vilka fina pics!

2009-04-04 @ 01:05:08
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0