Blondiie in Action....

På helger är det alltid svårt att finna en parkeringsplats inne i stan.
I lördags var jag i en butik under max 5 minuters tid, och när jag kom ut stod där en motorcykelpolis och skrev ut en parkerings böter.
Jag gick fram till honom och sa:
- Kom igen nu, ge en stressad stackare en chans. Han ignorerade mig fullständigt, och gick framför bilen för att skriva upp bilnumret.
Jag höjde rösten lite och kallade honom en jäkla stelbent paragrafryttare.
Han tittade på mig medan han skrev färdigt boten, inspekterade däcken, och påbörjade en ny bot, denna gång för slitna däck. Jag bad honom sluta och kallade honom jäkla ägghuvud där han stod med hjälmen på.

När han var färdig med den andra boten, fäste han bägge under vindrutetorkarna, inspekterade torkargummit, och började med ett småleende skriva ut en tredje bot!
Så där höll vi på en tio minuters tid.
Ju mer jag skällde ut honom, ju mer hittade han att skriva böter på också.
Till slut orkade jag inte bry mig mer.
Jag hade ju trots allt min bil parkerad runt hörnet...
Men fii fan va skoj det var!!!

Kommentarer
Postat av: diana

Mwahaha ;) Alltid underhållande att kolla in här. Vet du vart Kryddan håller hus?

2009-06-01 @ 18:40:36
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0