En vanlig dag på jobbet...

Innefattar minst ett tak...

Här skall man upp å jobba...
Tur det är fint väder istället för ösregn, blåst, is eller hagel...
Sista arbetspasset fick jag gå hem....
Jupp...
Var på ett ställe med underbara naturbilder...


Står här uppe:


Det är ett antal meter upp...
Peter går till bilen för att komplettera det vi glömt inte tog med...
Jag sätter mig på taket då jag HATAR höjder och vilar...
Ställer mig upp och inser att FAN!!!
Det brinner på min hy!!!
Ser att jag fått fullt med exem över hela armarna, och ryggen, och det är mer smärta än du kan tänka dig...
Som eld som brinner över din kropp, glas som rispar dig....
SMÄRTA!!!
Rusar ner och in i ett omklädningsrum, sliter av kläderna och kyler med vatten, men det hjälper föga...
Kläderna är helt knastriga och får inte bort det från kläderna..
Visar sig det är glasfiber som krupit in i hela min hy och gett mig olidlig smärta...

Som tur var är vi färdiga och sätter oss i bilen för en resa på nära en timma hem...
Får rusa från jobbet, träffar en läkare som ger mig antihistamin som är allergimedicin och förklarar att hela armarna är fulla med små små glaspartiklar....
Efter 2 bad kunde jag NÄSTAN sova...
Taget innan det svullnade upp:

Man ser vid armbåden fullt med små små eksem av allt glas...

Blev som en fin brännskada och man ser den röda randen vart jag haft kontakt vid armhålan...
Vi pratar smärta....

Skall verkligen bli skoj att jobba imorgon....

Kommentarer
Postat av: P

Mmmmm glasfiber..... Kommer ihåg första gången jag tatuerade mig. Kom till jobbet dagen efter och fick i uppdrag att riva ett loft fullt med Gullfiberisolering, kliade lite....

2009-05-24 @ 19:47:51
Postat av: Tezz

Jag vet hur det känns! Fy faen vad ont det gör! Hoppas ni återhämtat er efter brandövningen! Hihi...

Kram

2009-05-24 @ 21:36:10
URL: http://fabuloussisters.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Vilken utsikt!! =)

2009-05-25 @ 11:52:07
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Gråvarg

Den natursköna bilden, om du vänt kameran lite så hade du nästan plåtat min balkong! ;)

Bara ett par små hus i vägen...

Haft en skön helg, vännen?

Goziga kramar!

2009-05-25 @ 21:37:15
URL: http://metrobloggen.se/graywulf
Postat av: Majsan47

Fina bilder och huva så högt upp! Burr



Det där är väl som nässelutslag nästan som bränner något för jävligt. Usch, jag riktigt känner hur ont det gör. Glasfiber är inte att leka med. Hoppas det känns bättre idag.

Kramar

2009-05-26 @ 09:12:20
URL: http://www.metrobloggen.se/majsan47
Postat av: Ammis

Attans attans aj alltså. Det som gör såååå ont, har också råkat ut för det en gång men efter det så passar man sig.

Har du inte bemästrat din höjdrädsla än....ha ha???

Den borde du väl vant dig vid nu?? Du är ju jämt upppe och far runt på tak o.d. Lycka till.



Kramelikram

2009-05-26 @ 16:53:40
URL: http://ammis.bloggagratis.se/
Postat av: Anette

Usch vad jobbigt har inte själv råkat ut för det men hört andra som gjort det, gör såååå ont!!! Hoppas allt är OK nu :) Fin utsikt men jag hade inte vågat vara där uppe :(



Kram

2009-05-27 @ 23:36:36
URL: http://olssonfamily.bloggagratis.se
Postat av: SHEER BLONDES

aj! varför blev det så? :(



____



Hej :)

vi har startat en hemsida där vi testar produkter, ger tips och betygsätter. Du får gättegärna ta en titt om du har lust!



Ha en superfin dag!



/Alicia Eriksson

Tessie Hagström

(Viktor Piepenburg

Andreas Käll

André Persson)

2009-05-27 @ 23:41:21
URL: http://sheerblondes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0