Städtips!

Upplever du med att det är satans tråkigt att städa?
Sätt på en party hatt och voila så är det kul som fan....'


....
INTE

Likhet mellan Storstädning och Hannibal Lector =D

Mina armmuskler är lika stora som hälsenan på en gråsparv!
Därför får man träningsverk av att städa =P
Iaf när man grovstädar ett rum då och då.
Toaletterna grovstädar man ju ofta, och sovrummet städas men då och då får jag mina små ryck och GROVstädar. Ett rum på en dag typ. Sist var det Emelies rum som rensades och sorterades, nu mitt sovrum...

Man städar ur nattduksbordet, dvs, kastar godispapper^^,  tomma minipiller kartor, och annat smått och gott... Tex tomma handkrämsburkar och ställer tillbaka alla nagellack som samlat sig i en hög antingen i lådan eller på bordet.
Inne i skåpet rensar man böcker och så vidare.. Jaa, ni vet själva.
Sen går man in i klädkammaren och dammsuger och hänger alla tröjjor i färägordning haha, tja, alla kläder iof...
Så går man till lilla bordet med lampan på sig, och rensar bort alla 575468 småsaker man hittat som man bara lägger där "sålänge", dammtorkar det, får astma attack och sen går man till stora byrån.

Där är massa barnfilmer och andra skivor man länge letat efter.
Filmer man velat se klart hittar man i botten av en hög med skivor.
Friends boxen med säsong 1 fanns där och annat smått och gott.
PC-spel som jag haft sen urminnes tider men inte kan slänga väck =)

Man dammar av tv, dvd och video och riktigt känner dammet döda ens näsa.
Sen är man blond, ställer sig i sängen för att nå upp på dvdn som står ovanpå tvn och blir skalperad genom att glömma att man har takfläkten på.
Då skriker man AJ Som fan i helvetes lilla djävul... Tills man inser att sin kära kompis i telefonen blir tyst och frågar va har du NU gjort?
Sen lyssnar man i ungefär 1 minut och 43 sekunder tills hon äntligen får luft mellan skrattanfallen och kan prata.
Nej nej, för all del, fråga inte om det gick bra.
Fast iof, man kanske inte kan svära om hela hjärnan blottas...
Vilket får mig att tänka på när Hannibal lektor tvingar sitt offer att dricka sin hjärna...
Kopplingen mellan städning och Hannibal Lector är ju solklar!!!!

Sen tvättar man fönster och fönsterbräda..
Tror inte jag skall sova med öppet fönster.
Kan NÅN förklara hur fan fönsterbrädan i marmor lämnar efter sig en grön rand på trasan sen sist!
Gön Pollen? Eller va fan de nu är. Fönstret vätter inte mot väg utan mot lekplats...
Men det blev grönt!
Herregud sååå länge sen sist var det ju inte! Vi pratar inte månader lixxom! En vecka kanske!

Sen ser man alla kläder man lagt undan som skall paketeras som för små kläder till Emelie. Hela 104-kollektionen.
Blir glad när man inser man har en banankartong som man packar ner i tjusigt och fortsätter till hyllan med alla levande ljus och sen nästa nattduksbord!

Dammsuger, tvättar golv, niiiiiice!
Jag kommer sova skönt med mina sparvarmar =)

Ända tills jag kommer på att imorgon är det toaletternas tur...
Nån frivillig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0