Därför är jag värdefull....

Jag är en människa av kött och blod precis som du!
Jag kanske inte tycker och tänker precis som du,
Men jag är ändå värdefull!!!!

Jag är en människa fylld av tankar och känslor
Jag kanske inte tänker och känner precis som du
Men jag är ändå värdefull!!!!

Jag är en människa som varit med om mycket skit
Jag kanske inte värderar och prioriterar precis som du
Men jag är ändå värdefull!!!

Jag är en människa som jämt försöker och kämpar
Jag kanske inte försöker eller kämpar precis som du
Men jag är ändå värdefull!!!

Jag är en människa med mycket kärlek och värme
Jag kanske inte visar det precis likadant som du
Men jag är ändå värdefull!!!!

Jag är en människa rik på kärlek och omtanke
Jag kanske inte visar det likadant som du
Men jag är ändå värdefull!!!
 
Jag är en människa med en stor famn och mycket kärlek
Jag kanske inte visar det precis som du
Men jag är ändå värdefull!!

Jag är en människa
Jag har ögon, öron, näsa och mun, precis som du
Jag kanske inte ser allt som du gör, på ditt sätt?
Jag kanske inte hör allt som du säger, på ditt sätt?
Jag kanske inte känner som du gör, på ditt sätt?
Jag kanske inte säger saker som du gör, på ditt sätt?
Men guess what?
Jag är ändå värdefull!!!

Jag har ben, tankar, lungor, hjärta och ryggrad, precis som du!
Jag kanske inte går den väg i livet som du gör?
Jag kanske inte tänker och handlar som du gör?
Jag kanske inte andas på samma sätt som du gör?
Jag kanske inte förstår, känner eller älskar som du gör?
Jag kanske inte bärs av samma ryggrad som du gör?
Jag kanske inte är precis som du?
Men guess what?
Jag är fortfarande ändå värdefull!!!!

Jag är värdefull, precis som jag är, med eller utan mina fel och brister!!!!
Jag kanske inte ser det själv, hur värdefull jag är.
MEN JAG ÄR DET!!!
Jag är jag...
En kvinna
En mamma
En flickvän
En kompis
En vän
En kollega
En syster
En dotter
En svärdotter
En granne
Någon som passerar dig på stan.
Jag är jag och jag är JÄVLIGT värdefull!!!


Blondiie 2010


Läser denna dikten varje kväll för mig själv....


Kommentarer
Postat av: cicci

Jätte fin dikt!

2010-10-28 @ 22:32:47
URL: http://cicci79.blogg.se/
Postat av: Björnen

Vilken underbart vacker dikt!!!

2010-10-31 @ 09:32:48
URL: http://www.lillabjorns.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0