Kärlekens fem språk

Jag är fan nyfrälst!
Jag har läst en bok....
Eller aaa, jag har börjat och den är så långt från andra böcker jag någonsin varit, så långt från alla samtalspersoner, så långt bort från vet-bäst-om-allt-personer....

Efter första kapitlet var jag fast.

Kärlekens fem språk av Gary Chapman

Ni älskar varandra och vill visa det. Men talar ni samma språk?
God kommunikation är grunden för alla mänskliga relationer.
Hur kommunicerar jag kärlek till den jag älskar? Och förstår jag det sätt som min partner uttrycker sin kärlek till mig?
Kanske menar vi samma sak men ger uttryck för kärleken på olika sätt.

I Kärlekens fem språk använder Gary Chapman en modell i fem delar - ord som bekräftar, tid tillsammans, gåvor, tjänster och fysisk beröring - för att visa att liksom människor är olika, är också sätten att kommunicera kärlek till varandra olika.
Kärlekens fem språk är en hjälp till att bättre förstå varandras sätt att visa kärlek.

Kärlekens fem språk har hittills sålts i över 25.000 exemplar. Boken används också för utbildning, som samtalsunderlag och i äktenskapskurser. Den finns nu i en nyöversatt, reviderad utgåva.

Jag säger att detta är en bok man känner igen sig totalt i!!!!!
Denna boken kommer jag ge ALLA mina vänner i bröllopspresent, tipsa alla jag känner om.
Det är inte bara om man har det skit eller bäst i sitt förhållande den är verkligen sann och jävligt tänkvärd!
På hur man uppskattar varandra och varför vissa konflikter uppstår!
Jag kan råda ALLA att genast rusa till bibban och låna boken!
Glöm inte skriva här sen vad ni tyckte!
kramelikram



Å MAJ GAAD Å MAJ GAAD Å MAJ GAAAAAD!
Ser precis jag fått en ny prenumerant =P
Välkommen =)

Kommentarer
Postat av: bjorne

Kanske skulle läst den innan jag blev särbo men det är inte helt fel kan jag säga,ha de gött.

2010-10-16 @ 21:26:41
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0