Mitt liv som lärare =)

Alltså det är inte kloooookt så bra jag blivit på att måla!
Tur man jobbar i skolan så man lär sig=)

Kommer ju snart börja jobba vidare med mina streckgubbar....



Synd bara jag kommer bli rik efter min död.
För det är ju så för alla kändisar...
Så kommer min blogg bli större än allas bloggar gemensamt.
A, man kan säga att denna blogg kommer användas i utbildningssyfte...
Får nog radera en hel del inlägg först.
En hel del som sagt....
Så det blir säkert hela 10 inlägg att läsa.
Tur att skolelever oftast hatar att läsa och skolkar.
Så då behöver jag kanske inte radera?

I svenskan hänger kidsen med jättebra.

Sist jobbade vi med gramatik.
Eleverna älskade det.

Ny svensk språklära

Substantiv

är ord som du kan sätta fan eller djävel efter, t.ex. gubbdjävel, hammardjävel eller klockfan.

Adjektiv

är ord som du kan sätta skit före, t.ex. skitbra, skitsnygg och skitsnabb.

Verb

är ord som du kan sätta utav helvete efter, t.ex. springer utav helvete, åt utav helvete och har sovit utav helvete.

Adverb

är ord som du kan sätta förbannat alltså runt, t.ex. springer förbannat fort alltså, åt förbannat noga alltså och har sovit förbannat länge alltså.




I So håller vi på med brottsbalken....

Översättning av Brottsbalken 3 kap

Då den språkliga begåvning hos brottslingar ofta är låg, har nu lagtexten översatts till mer förståeligt språk.

BrB 3 kapitlet. Om brott mot liv och hälsa

1§ Om man fixar nån och torskar, kan man få gratis bostad i tio år eller resten av livet.

2§ Om man fixar nån, utan att man planerade det på tunnelbanan tidigare under kvällen(och torska) så kan man få träffa polarna från förr, i sex till tio år.

4§ Nån har typ tagit bort den här paragrafen.

5§ Om nån jiddrar och man spöar honom så får man pröjsa eller kanske få bo hemifrån i högst sex månader.

6§ Om nån jiddrar och man spöar sönder honom så han typ inte glor snett på en längre, så slipper man morsan mellan ett och tio år.

7§ Om man bara råkar döda nån, även om han visat respekt och man bara skämta så kan man få pröjsa fett med deg eller kanske få fängelse i bara två år. Om man var fett med hög och körde en BMW på en person som dör, så blir det typ mer tid och respekt i fängelset.

11§ Om man misslyckas fixa eller slå sönder nån eller om man inte är en tjallare så kan man också få straff, men som högst det straff som man får om man lyckas.


Första dagen i skolan då vi har nya elever är med "spännande"

Saker jag hatar med första dagen på terminen

  1. Att behöva vänja sig vid den nya, kliande skottsäkra västen.
  2. För åttonde året i rad får man en elev som heter Inge Kön.
  3. Känna sig gammal efter att ha sett hur mycket fostren i glasflaskorna växt.
  4. Upptäcka att polisen använt all krita till att märka upp liken på trottoaren utanför.
  5. Att behöva träffa elever som fick specialundervisning i åttan... specialundervisning i baksätet av bilen... specialundervisning på fotbollsplanen... specialundervising i bastun...
  6. Av gammal vana ropar eleverna ens namn under uppropet.
  7. Trots att man tränat hela sommaren får man ändå stryk i armbrytning av tjejernas gympalärare.
  8. Tvingas lyssna på elever som läser listor över "Saker jag hatar med första dagen på terminen", som de hittat på någon fånig hemsida.
  9. Hur fan ska jag veta det? Jag strejkar!!!
  10. Nya elever från Klippan som alltid bär trenchcoats.
  11. Elever som lämnar in uppsatser på ämnet "Människor jag sköt under sommarlovet".
  12. Försöka prata med en annan lärare under korseld.
  13. Elever som hela tiden frågar om de kan få en tiominuters "ammunitions-rast".
  14. Försöka få elever att koncentrera sig på standardprovet, när det enda de tänker på är "mandomsprovet".
  15. Att behöva sudda ut 500 "Den nya läraren suger" från svarta tavlan.
  16. Att behöva använda sig av tum och miles under mattelektionen.
  17. Det som var en kemisal i början av lektionen, är nu en modell av Tjernobyl.
  18. Den enda gången eleverna lyssnar under naturkunskapen är när man nämner "svampar" eller "gräs".

Att jag även är en perfekt lärare syns genom detta:

Jag rättar prov och uppsatser medan jag kör bil, när reklamen dyker upp på teven, ja till och med i kyrkan.

Jag utstöter glädjeskrik då jag upptäcker att det kommande årets 1:a april inte infaller på en skoldag.

Jag kan inte gå förbi en grupp med barn utan att säga till dem att ställa sig på en rak linje.

Jag kan få i mig en rejäl lunch på två minuter och arton sekunder.

Jag kan räkna upp exakt vilka föräldrar som kommer då det är åhörardagar.

Jag utgör Sveriges statistik över njurarnas och urinblåsornas storlek och elasticitet.

Jag vet den snabbaste vägen för att komma till lärarrummet efter lektionens slut — även om den väg inkluderar att hoppa över bänkar och springa genom källargångar.

Mitt luktsinne kan sniffa upp ett tuggummi på femtio meters håll — oavsett var det är gömt i eller på elevens kropp.

Jag vet skillanden mellan vad som ska betygsättas, vad som borde betygsättas och vad som aldrig mer bör skåda solens ljus.

Jag är den enda orsaken till regnskogens försvinnande. I alla fall enligt eleverna.

Jag har mina bästa konferenser efter skolans slut, på parkeringsplatsen, alldeles innan vi ska stiga in i bilen och åka hem.

Jag köper Prozac och Cipramil i storpack.

Jag äter det som finns i lärarrummet. Oavsett vad det är och när bäst före datumet gick ut.

Jag vet att det är killarna med det svarta långa håret i 9c som styr skolan.

 

Ja ringer inte utbildningsnämnden snart för att få mig att ha eget tvprogram för alla som skolkar är jag mäkta förvånad....

Kommer ge er lite mer insikt snart =)


Kommentarer
Postat av: Miss Dramaqueen

Om du hade haft grammatiklektionerna när jag gick på högstadiet hade jag kanske kommit ihåg det när vi skulle göra samma sak på gymnasiet.. effektfullt sätt att hålla folk vakna!

2011-06-09 @ 17:21:41
URL: http://itisart.blogg.se/lisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0