Underbar dag!

Vaknade och hade inte humör till nått.
Ringde en kompis och hon kände samma.
Bojkotta Sveriges nationaldag!
Nästa år en lördag, inget extra ledig, året där efter en söndag....
Hade varit bättre med annandag pingst.

En sak hade varit om man FÅTT fira dagen.
Dagens skolungdomar KAN inte våran nationalsång ( såvida dom inte är sportfanatiker ) för att man inte tillåts att sjunga den på skolgårdar i Sverige.
Vi får inte bära kläder med svenska flaggan på.
När jag var liten hade hela skolan aktiviteter.
Skola till bamba ( skolmatsal på göteborska) sen rast. Efter rasten så var det obligatorisk brännboll, lärare mot elever, två elever från varje klass, resten av skolan hejjade på. Lärarna var utklädda. Sen var det samling runt flaggan, vi sjung vår nationalsång, skolan bjöd på strutglass, man satt klassvis och åt, sen lekte man lekar hela skolan. UNDERBART!
Idag otänkbart.

Är helt på linje att vi skall stoppa nazism och grov rasism, men i dagens samhälle är ju var och varannan rasist som har en åsikt.
Jag har ofta fått höra att jag är det pga en åsikt, men, jag har många vänner från andra länder och alla är eniga. Dom värsta rasisterna är invandrarna själva.

Jag tycker det är tragiskt att vi inte kan fira som i Norge med stora tåg med flaggor som svajjar, sjunga ut vår nationalsång & fira utav helsike.
Varför inte byta dag och fira det på midsommar istället =)
Så vill jag ju ha det, midsommar för oss svenskar är ju som norskarnas syttene maj...
Slottskogen har välkomnat massa nya svenska medborgare.
Gratis årskort på liseberg bland annat.
Skojjigt.
Vi ensamstående småbarnsmorsor har inte ens råd att gå in.
Men men....
Tycker man skall uppmuntra barnen med.
Barnen plockar upp skräp som vi vuxna idioter kastat i naturen, dom rensar stränder gator och torg.
Inte ens ett tack får dom...
Vissa kommuner ger dom barnen varsitt biobesök, men inte göteborg, där slavar barnen gratis.
Varför inte fira barnen i Sverige?
Aja, nu var jag rasist igen...
Annars kunde man även fira med 5 000 andra svenskar genom att åka till kungälv och se kronprinsessan vinka när hon klev ur en bil...
Skulle inte tro det!


Vi beslöt oss iallafall för att bojkotta dagen, då man inte får sjunga, bära flagga osv.
Tur det är EM, för Alex älskar sitt Sverige set och är sååå stolt att ha Sverige keps, Sverige tröjja och Sverige shorts =)

Vi tog oss i till Härlanda tjärn, och låg och solade och badade heeeeeeela dagen.
Efter det så gick vi hem till dom en stor skara och grillade gott.
Vi njöt av grillade hamburgare, färskpotatis, stora salladsplock och nachochips.
Sen smällde vi i oss flera liter glass....
Satt på altanen och bara lät solen smeka våra ansikten.
Skrattade mer än jag gjort på flera veckor och var bara busig och glad.
Barnen sprang och lekte och dom har man knappt sett röken av.
Vi hade de underbart allesammans!

Så idag fick man vara lite fjååårtis igen =)
Tramsmajjor är jag och min gosegumma med sina barn =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ibland glömmer jag varför jag egentligen läser bloggar. Visst, jag är arbetslös och har massa tid, men har jag inget bättre för mig? De flesta skriver ju ändå bara om kläder eller sprit.



Sedan upptäcker man inlägg som detta. Jag skrev en gång tidigare att du var en jävligt bra bloggare, och nu ser jag att du har jävligt bra åsikter också (ursäkta svärorden!). You rock!

2008-06-09 @ 15:45:09
Postat av: linda

Och ja, det förra var ju från mig. Jag var så upptagen med att göra Mensa-testet samtidigt att jag glömde fylla i namn ;) Undrar vad jag hamnar på? :P Gjorde det förut och fick 146 då, men jag har nog blivit mindre smart :P

2008-06-09 @ 15:46:07
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: linda

Hm, bara 125 denna gång... jaja, struntsamma :P

2008-06-09 @ 15:54:31
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: Blondiie

Anonym. Blir så underbart glad å läsa sånna inlägg att jag gör nått bra! Tack, tack TACK!!!!!

2008-06-09 @ 22:13:27
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0