Japanerna har återigen lyckats=)

Idag läser man på aftonbladet att Japanerna som vanligt lyckats med en uppfinning.
Dom måste fan vara understimulerade i Japan.
Man får alltså seriöst BETALT för att hitta på roliga uppfinningar...

Idag kan man alltså läsa om:
"Värm brösten via USB"

"Bra att ha-pryl eller helt sinnessjuk grej?
Svårt att säga.
Men den finns i alla fall: USB-drivna bröstvärmaren.

Ibland kan man undra om en del uppfinningar borde ha fått se dagens ljus över huvudtaget.
USB-tillbehör verkar vara en prylkategori där man kan hitta sanslöst onödigt skräp. Eller något helt enstående som borde ha funnits redan när Jesus gick i kortbyxor.

De japanska USB-drivna bröstvärmarna från Thanko kvalar nog i den första kategorin. Värmarna består av två textillappar som ser ut som två mosade ostbågar. Inne i tyget finns element som värmer när man kopplar sladden till USB-porten.

Elementen påstås hålla ett halvår om de används flitigt.

Och vem vill ha den? Glöm den som Mors dag-gåva, en varm tröja är mer uppskattad.
Men tjejerna på kontoret då? Eller damen på tåget. Näe, inte de heller. Möjligen nyblivna småbarnsmamman som vill undvika mjölkstockning när hon prompt måste amma utomhus på vintern.
Men vem gör det?"


Haha jag kan se det framför mig!!!
Tänk er en stressig eftermiddag runt 15.30 på tunnelbanan hem....

En fattig ensamstående småbarnsmamma...
En liten nyfödd på armen som vägrar ligga i vagnen, en skrikande trotsig treåring och så en trotsig skolgrabb...
Alla snoriga som fan och hängiga, trötta och gnälliga, mamman försöker parera vagnen, barnen härjar fritt och stör övringa passagerare, mobilen ringer, bebisen spyr massa bebisspy, treåringen gapar och skriker som en gesäll, och skolgrabben räcker ut tungan och käkar snorkråkor =)
Alla skriker och mamman blir mer och mer stressad, barnvagnen börjar rulla bakåt, hon får tag i den och matkassarna välter istället....
Bebisen skriker ännu mer och då börjar brösten som hon har mjölkstockning i att spänna och värka och mjölken sprutar som en silo...
Då sätter hon sig helt sonika ner och plockar upp sin hightech bärbara laptop, kopplar in sin bröstvärmare via USB, lutar sig tillbaka och skiter i allt annat...
Och tänker ett tacksamt TACK till uppfinnarna samt Aftonbladet som var så vänliga att informera henne om denna livsviktiga uppfinning!

Jaaa, man borde helt sonika bli uppfinnare....
I japan...


Kommentarer
Postat av: Makedonk

Hahaha!

Det är bara att fråga första bästa kille som står i närheten. Tror att smajlet hade gått från öra till öra på den killen och han hade garanterat hjälpt till. Massage hade boobsen nog fått på köpet.



Kramis



PS. Vad letade du efter när du hittade denna artikeln? DS!

2009-11-09 @ 10:02:04
Postat av: Blondiie was here=)

makedonk, jag återriktar frågan då det var DU som skickat länken på msn =) så vad letar DU efter egentligen din lilla porrobert=)

På jobbet JOBBAR man, man porrsurfar inte!!!!

2009-11-09 @ 10:28:17
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Makedonk

Bah!



Mitt jobb som IT-tekniker innefattar köra lite driftskontroller ibland. Så skulle det nu rent hypotetiskt vara så att jag skickade länken till dig (vilket jag bestämt hävdar att så inte var fallet) så har jag en anledning. skyller ifrån sig

Och skulle du få för dig att klistra in en logg från konversationen (vilket har hänt förr) så hävdar jag att sådana "bevis" kan förfalskas!



Kramis

2009-11-09 @ 10:32:39
Postat av: Blondiie was here=)

så då kör vi utpressning? vad kan jag få för att INTE lägga ut kort på en viss herre med rosa handväska????

2009-11-09 @ 10:33:41
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Makedonk

En gratis uppvärmning ? :-P

- Massagen kan jag också bjuda på :-D



Och om du nu måste ta till olagligheter för att få din vilja igenom så är det bevis nog för mig.



Kramis

2009-11-09 @ 10:36:21
Postat av: Blondiie was here=)

flinar tack för erbjudandet...

Återgå nu till att surfa porr...

Eller gör min skoluppgift....



Moment 06 (Grundläggande riktlinjer)

Läs igenom kapitlet och svara på följande sidor



On the Job

Hur arbetar SOC?

Vad innebär termen ”Security Baseline”

Stänga av onödiga system

Beskriv ett Bakgrundprogram?

Var finns det

Hur kan det startas

Varför kallas det ett TSP program

Varför skall man stänga av Bakgrundprogram?

Vad är en tjänst?

Vad är en process?

Vilka 3 lägen kan en service ha?

Vad gör Tjänster Farliga ur säkerhets synpunkt?

Vad gör portarna 21 22 25 80 443

Läs sidorna 495-498 som visar vanliga TCP/IP portar och dess risker?s

Vad är en socket?

Varför kan det vara svårt att bestämma Vilka tjänster som är nödvändiga?



Säkra upp Operativsystemet

Vad skall jag göra för att säkra upp operativsystemen?

Vad är NOS?

Varför skall operativsysten uppdateras 3 saker?

Beskriv de olika typerna av uppdateringar 9st?

Vad skall ett bra Patchhanterare skall klara av.?

Säkra upp Filsystemet

Vad är ett filsystem



Beskriv hur man kan säkra upp filsystemet?

Vad är MMC?

Vad gör snap.in Security templates följande delar?

• Rootsec.inf

• Compatws.inf

• Securews.inf

• Hisecws.inf



Säkra upp Applikationsprogrammen

Vad skall man göra för att säkra upp Applikationsprogrammen?



Säkra upp servrar

Vilka 8 olika steg bör man göra för att säkra upp sina servrar?

Vad är en open mail relay och hur skyddar man sig?

Vad är en FTP server?

Vilka 4 steg bör jag göra för att säkra upp min FTP server?

Vad är en DNS server och vad skall jag göra för att säkra upp denna tjänst?

Vad USENET

Vad är NNTP

Vad är en DHCP server och hur skall denna skyddas?



Säkra upp Data Repositories (dataförrådet)

Vad heter databastjänsten i Windows ?

Var finns den lagrad?

Vad är en PDC?

Vad är en BDC?

Vilka tre sätt kan databastjänsten attackeras på?



Säkra upp nätverket

Vilken är den först metoden man bör använda för att skydda sig mot nätverksattacker?

Vilka 5 olika delar i ett paket kan man sätta upp regler för filtrering?

Regler skapas av ett flertal inställningar. Vilka 11 inställningar kan användas?

Vilka 6 olika Riktlinjer bör man observera när man skapar regler?



Lär dig avsnittets key terms



Laborationerna



Om inte laborationerna fungerar så läs igenom och försök att förstå meningen med laborationen

Redovisa i en PowerPoint presentation

o 4-1 View Windows XP services

o 4-2 Disabling Services

o 4-3 Using a Mail Relay Tester

o 4-4 Evaluate Patch Status

o 4-4 Viewing DNS Information



Spara i PowerPoint och lämna in på fronter/ inlämning Moment 05 (Grundläggande riktlinjer)



LÖL

kramis



2009-11-09 @ 10:37:48
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Makedonk

Gäspar

Tror jag ska luta mig tillbaka och vänta på att det ska bli dags att stoppa i nästa DVD i servern framför mig. (HP SmartStart är såå himla bra)



Kramis

2009-11-09 @ 10:42:19
Postat av: Ulla

Herregud så stressad jag blev av att läsa om den stackars mamman och inte skulle en bröstvärmare hjälpa upp situationen...och du visst finns det konstiga uppfinningar

2009-11-09 @ 15:50:11
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Malin

hej Svej!

skratta massor åt den där stressade-mamman-historien..

Jag landade här för jag googlade efter "vad är en snap-in?". Jag såg alla dina frågor, och skulle gärna vilja ha dem med svaren ;O). Jag läser till IT -tekniker.. Vad läser du för något och var?

Mvh Malin-2barnsmamma

2009-12-17 @ 13:39:13
Postat av: Blondiie was here=)

Hej malin!

ja gläser till säkerhetschef! då ingår att kunna allt nätverksskyd ås man lbir ju lite nätverkstekniker på köpet=)

har hur mycket info som helst om du vill ha å behöver!



Vad gör snap.in Security templates följande delar?

• Rootsec.inf – gäller standarsinställningarna till hårddisken på vilken Microsoft Windows XP är installerat från början.

• Compatws.inf – En kompatibel mall som sätter behörigheter för de lokala användarna så de ärvda programmen är mer ärvda att köra.

• Securews.inf- Tar bort alla medlemmar I gruppen känd som The Power users group men inte ändrar ACLs.

• Hisecws.inf- En väldigt säker mall som kräver att all nätverkskommunikation är krypterad.

2009-12-17 @ 21:18:07
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0